Håller jordätare närmast hjärtat men utvecklingen i mitt kar går åt rovfiskar.
Så här kommer en tråd med lite bilder på vad som simmar i mina kar.
Vi inleder med Crenicichla Zebrina.
Förhoppningsvis så är detta 1+1.
Känslan är bra att det är 1+1 och får hoppas att dom hittar kärleken.
Inga dåliga gäddor, och låter som en tråd värd att bevaka! =)
De där är ju helt otroliga.. ? Se till att de producerar lite smågäddor nu så du kan dela med dig lite. ?

Skrivet av HampusH
De där är ju helt otroliga.. ? Se till att de producerar lite smågäddor nu så du kan dela med dig lite. ?
Dom blir bara och bättre med ?
Hade vart riktigt sköj om dom får för sig att göra bäbisar ?
Riktiga snyggingar de där :D

Skrivet av RuinedSoul
Redigt snygga ?
absolut :)
vilken size har dom? den ena såg lite mindre ut

Skrivet av Tony86
absolut :)
vilken size har dom? den ena såg lite mindre ut
Jag mätte dom aldrig men uppskattar den mindre som 20cm och den stora 28cm.
Enligt rykten så simmar det Zebrina i ditt kar med... eller ?
Hur stora är dina?

Skrivet av RuinedSoul
Jag mätte dom aldrig men uppskattar den mindre som 20cm och den stora 28cm.
Enligt rykten så simmar det Zebrina i ditt kar med... eller ?
Hur stora är dina?
okej ganska nyinköpta då? :)
japp stämmer bra dom ryktena :) har 2 stycken som ja haft 1 år snart. Har inte mätt dom ja heller men dom börjar väll närma sig 30 cm skulle jag gissa på

Skrivet av Tony86
okej ganska nyinköpta då? :)
japp stämmer bra dom ryktena :) har 2 stycken som ja haft 1 år snart. Har inte mätt dom ja heller men dom börjar väll närma sig 30 cm skulle jag gissa på
Väldigt nyinköpta och tänkte införskaffa fler när tillfälle ges (läs till "rätt" pris).
Den dagen du inte har plats eller vill prova annat... hojta ?

Skrivet av RuinedSoul
Väldigt nyinköpta och tänkte införskaffa fler när tillfälle ges (läs till "rätt" pris).
Den dagen du inte har plats eller vill prova annat... hojta ?
aha okej roliga fiskar iaf :) funkar med andra fiskar också utan och vara griniga som många crenicichlor är :P
hehe ja mina zebrina kommer jag förmodligen aldrig och sälja :D
ett tips till dig är å prata med storkzoo han har ju 2 zebrina som han skulle sälja till ganska bra pris.

Skrivet av Tony86
aha okej roliga fiskar iaf :) funkar med andra fiskar också utan och vara griniga som många crenicichlor är :P
hehe ja mina zebrina kommer jag förmodligen aldrig och sälja :D
ett tips till dig är å prata med storkzoo han har ju 2 zebrina som han skulle sälja till ganska bra pris.
Jag förstår dig ?
Ja dom verkar rätt så lugna... ingen hets just nu i alla fall.
Den större är väldigt intresserad av den mindre men inte hetsig.
Skulle dessa para ut så slänger jag inte i nån mer Zebrina.
Har du sett nån tendens till lek?
Du... dessa gick på Stork ?

Skrivet av RuinedSoul
Jag förstår dig ?
Ja dom verkar rätt så lugna... ingen hets just nu i alla fall.
Den större är väldigt intresserad av den mindre men inte hetsig.
Skulle dessa para ut så slänger jag inte i nån mer Zebrina.
Har du sett nån tendens till lek?
Du... dessa gick på Stork ?
jo dom är väldigt lugna :) mina brukade spärra upp sig mot varann i början dom bara sen va de inge mer. men dom blev ihop släppta med nåra veckors mellanrum så kan ju va de.
okej ja dom jag har beter sig som ett par dom lär ja säga. men ingen antydan till nån lek. men sen va ja läst så har dom väll aldrig lyckats odla dom heller.
mina är ju med varann hela tiden dom. brukar ligga på varann till å mä då och då.
och dom går ju ihop om dom bråkar med nån. dom har gått med nåra crenicichla alta nu ett tag så där blev de ju bråkigt från altans sida då.
jaha så du har dom från storken. dom funderade jag på och köpa men blev aldrig så hehe :P blev tapajos red istället

Skrivet av Tony86
jo dom är väldigt lugna :) mina brukade spärra upp sig mot varann i början dom bara sen va de inge mer. men dom blev ihop släppta med nåra veckors mellanrum så kan ju va de.
okej ja dom jag har beter sig som ett par dom lär ja säga. men ingen antydan till nån lek. men sen va ja läst så har dom väll aldrig lyckats odla dom heller.
mina är ju med varann hela tiden dom. brukar ligga på varann till å mä då och då.
och dom går ju ihop om dom bråkar med nån. dom har gått med nåra crenicichla alta nu ett tag så där blev de ju bråkigt från altans sida då.
jaha så du har dom från storken. dom funderade jag på och köpa men blev aldrig så hehe :P blev tapajos red istället
Nä har inte heller sett några rapporter på lek.
Det får vi ta och lösa tycker jag :)
Tapajos är inga dåliga firrar heller.
Läste en NCS (Nordiska Ciklidsällskapet) tidning och såg en bild samt info på Zebrina. Där och då bestämde jag mig... om jag ska ha Crenicichla nångång så ska det vara den. Sagt och gjort :D
Här kommer en L-mal som simmar i ett av mina kar, L600 Pseudacanthicus Leopardus VF.
Köpte dessa på AquaZoo i mars förra året.
Hoppades på att jag plockade rätt, alltså 1+1 men var lite osäker på om jag plockade en hona då hon var nästan lika stor som hanen.
Jag plockade rätt och de är idag ett fungerande lekpar.