Arowanor och andra bentungor

»

Hjälp med min arowana!

Jag matade precis min jardini med det vanliga fodret, skall tilläga att han inte fått mat på RN vecka så han ät antagligen mer är vanligt! Då jag kollade akvariet en halvtimme efter matningen fann jag honom inte, letar och letar, finner honom i botten helt lealös men ändå andas han, ser på buken att den är större än vanligt men inget oroväckande, tog upp honom och det ör fan precis som om han är död, det är bara det att han andas ich då och då typ försöker simma, vet ni vad detta är, snälla hjälp.
Mvh Tommy
Vad matar du med? Hur stor / gammal är den? Låter ju helknas att han skulle tvärdö bara sådär, efter matning...
Jag matar med vit fisk oftast fryst.
Oj, den var liten.. Hur länge har du haft den? Någon annan fisk i samma kar? Små arowanor, oavsett art, kan ju vara lite stissiga och lättskrämda. Tänker om han simmat in i rutan, eller hoppat upp i täckglasen och fått en smäll?
Grejen är den att jag faktiskt haft han längre än vad hans storlek avslöjar, då jag nyligen blivit pappa så har min tid med akvariet sjunkit ganska mycket, och han var tillsammans med en p ornatipinnis, en l600 mal och 10 diskus, och varit ett bra tag
Skrivet av Ciklidisten
Grejen är den att jag faktiskt haft han längre än vad hans storlek avslöjar, då jag nyligen blivit pappa så har min tid med akvariet sjunkit ganska mycket, och han var tillsammans med en p ornatipinnis, en l600 mal och 10 diskus, och varit ett bra tag
Just det där med att den dog sådär utan vidare, på väldigt kort varsel är i alla fall vad som får mig att tro att det kan ha varit resultatet av att den blivit skrämd. En del fiskar kan ju sticka iväg av att man drar upp persiennerna för fort, att de känner av en duns i golvet eller helt enkelt av att någon annan fisk skrämmer den. Med lite otur så kan den ha träffat något, fått en smäll och blivit knockad, singlat ner på botten och helt enkelt bara fortsatt andats eftersom delar av fisken fortfarande fungerar.

Låter ju inte som att det skulle vara något fel på vattnet eller så liksom.. Ingen annan fisk verkar väl berörd?
Allt i akvariet är som det skall!
Jag tackar för hjälpen tyvärr gick min Aro bort, men men vad skall en göra
Sånt som händer, tyvärr.. ?
Någon som känner någon som kanske i sin tur känner någon som har en aro till salu?
Jardini eller asiat??
Skrivet av Ciklidisten
Någon som känner någon som kanske i sin tur känner någon som har en aro till salu?
Jardini eller asiat??
Lägg upp en köpes annons, och använd vårt artregister där du kan "bevaka" en eller flera arter. Om du bevakar en art så får du en notis i mobilen när arten finns till salu här på forumet eller om någon grossist har fisken inne. Om en grossist har inne fisken så kan du beställa fisken via din lokala akvariebutik (förutsatt att butiken tar fisk från den grossisten). ?
Alltså jag vill inte låta dryg men jag vet hur det funkar med att beställa fisk.
Det var mer ett skämt efter att min aro precis dog??
Skrivet av Ciklidisten
Alltså jag vill inte låta dryg men jag vet hur det funkar med att beställa fisk.
Det var mer ett skämt efter att min aro precis dog??
Okedoke. Svårt att läsa sig till om det är ett skämt eller inte ibland... Hade ju inte varit så konstigt att du hade velat ha tag i en ny. ?
Det är så sant så, en ny skall jag skaffa men först skall jag gå igenom mitt akvarium och förhindra eventuella problem, och jag ber om ursäkt ifall jag lät spydig!
Skrivet av HampusH
Lägg upp en köpes annons, och använd vårt artregister där du kan "bevaka" en eller flera arter. Om du bevakar en art så får du en notis i mobilen när arten finns till salu här på forumet eller om någon grossist har fisken inne. Om en grossist har inne fisken så kan du beställa fisken via din lokala akvariebutik (förutsatt att butiken tar fisk från den grossisten). ?
Funkar dock ej nu.
Skrivet av faltaren
Funkar dock ej nu.
Exakt vad funkar inte? För mig går det att klicka på "bevaka", och när det är gjort ändras knappen till "sluta bevaka", precis som det ska. Själva notisen har fungerat tidigare i alla fall, dock har jag ganska få arter på bevakning så om det hänt något där själva notisfunktionen inte fungerar nu på senare tid så har jag inte kunnat märka av det. djr83 kanske kan kolla närmare på saken.
Skrivet av HampusH
Exakt vad funkar inte? För mig går det att klicka på "bevaka", och när det är gjort ändras knappen till "sluta bevaka", precis som det ska. Själva notisen har fungerat tidigare i alla fall, dock har jag ganska få arter på bevakning så om det hänt något där själva notisfunktionen inte fungerar nu på senare tid så har jag inte kunnat märka av det. djr83 kanske kan kolla närmare på saken.
Får inga notiser
Skrivet av faltaren
Funkar dock ej nu.
Det kan nog stämma, jag borde ha fått notiser jag inte har fått. Får kolla upp det sen.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.