Låter videon tala för sig själv. Är det simblåsan? Eller nåt annat, funderat över ryggen med, syns dock inte på videon men simmar alltid snett med stjärtfenan böjd alltid på samma håll? Blev sån här för ett par dagar sedan, hände över en natt. Första dagen låg han bara stilla men simmar runt nu men alltid med huvudet i botten, undantaget är när han tar luft. Finns inget o göra antar jag?
Jo det där ser tyvärr ut som att det är problem med simblåsan. Mig veterligen finns det inte mycket att göra.. Om den inte bättrar sig, eller t.o.m verkar sämre framöver så är det nog bättre med en avlivning än att låta den fortsätta leva. I alla fall om den ser ut att ha det jobbigt, samt om den inte äter. ?
Jag hade en nilabborre en gång som fick problem med att simma och såg allmänt sjuk ut, och efter några dagar så återhämtade den sig. Men den sjönk som en sten och levde mer eller mindre som en goby efter det. Den liksom skuttade på botten och var aldrig uppe och simmade mer än några sekunder. Ganska säker på att det var problem med simblåsan, men den levde ett tag till och käkade som vanligt trots sitt knasiga simmande. Den dog tyvärr senare i en transport... Så jag antar att problem med simblåsan kan slå till olika hårt, och på olika vis ibland.