Hej bullen, har ett 540 kar som det kommer gå 3 Hujetor, en datnioides polota, 2 channa gachua. Alla i mindre format sådär runt 10-13 cm.
Har just nu dessa med regnbågsfiskar som jag tänkt mig göra mig av med.
Förslag på ny fiskar som kan passa ovanstående kombo?
Helst som fungerar i ett 540 länge eller varför inte livet ut.
tack och bock på förhand;)

Skrivet av Wur
Beror ju på vad du gillar för fisk, finns ju en hel del fina malar du kan ha exempelvis.
De jag kommer att tänka på (i ingen direkt ordning);
Klätterfiskar, Praktbotior, Altumscalarer, Geophagus, fengäddor, ett gäng torperbarber (Sahyadria denisonii).
Bra tråd för övrigt;
https://www.rovfisk.se/thread/74130/
Tax!
Och Den tråden hade jag glömt bort. Den är bra
Hm någon annan med konkret förslag. Fantasin står still trots den braiga ttråden jag kollat i. ;)

Skrivet av Datten
Hm någon annan med konkret förslag. Fantasin står still trots den braiga ttråden jag kollat i. ;)
Har faktiskt uppdaterat det inlägget lite nu i efterhand för bara några dagar sedan, la till några få arter i listan.
Fengäddor, jordätare eller fler dats är väl annars det jag spontant skulle kunna rekommendera. Det är alltid ett trevligt inslag med den sortens fisk tycker jag. I övrigt så är nog mitt bästa råd att fortsätta leta bland andras bidltrådar, i artregistret, kolla runt på youtube osv... Till slut så fastnar man för något som man känner att man måste ha. :)
Försök hitta t.ex. youtubevideos med folk som har liknande storlek på kar och se vad de har för fisk :)
Jag är väldigt nöjd med mitt 450L med ett litet stim hujetor, ett gäng stora scalarer, lite L-malar, några pictusmalar och en ensam kingsleyae.
Det enda jag saknar i den burken är några mindre fengäddor men det finns det inte plats för just nu.