Bilder och filmer

»

CizziB's bildtråd

1/47
Dags för mig att skapa en egen bildtråd :)

Först lite ornate yngel...
Lite endlis
Förutom en jäkla massa fengäddor så har vi även koi, guldfiskar och en stör.
I söndags köpte vi tre jumbo koi.
Hane 74cm 5,9kg 4år
Slöjkoi hona 75cm 8år
Slöjkoi hane 71cm 8år
Länk till min YouTube:
https://www.youtube.com/user/CizziB
Härligt! Hur går det med Endli-projektet? Några lektendenser?
Skrivet av Zybeer
Härligt! Hur går det med Endli-projektet? Några lektendenser?
Det projektet står lite still eftersom vi har så många andra bollar luften. Men lektendenser har vi sett från de flesta hanarna, dock är honorna inte villiga än. Nu går dom i "träda" ett tag med få vattenbyten och sparsamt med mat... Får bli efter semestrarna som vi ska försök dra igång dom.
Trevligt :)
Övar lite innan stora flytten :p
Denna tråd har jag lyckats missa! Fantastiskt många fina fiskar... Kul att se dina koifiskar och störar. De är grymt fina allihop!
Skrivet av HampusH
Denna tråd har jag lyckats missa! Fantastiskt många fina fiskar... Kul att se dina koifiskar och störar. De är grymt fina allihop!
Tack! ? Kände att det va på tiden för en egen bildtråd, kan ju inte lägga allt i min odlingstråd ?

Kommer fylla på med mer bilder allt eftersom inflytten av stor karet (2200liter) sker och allt fix med det, och sen flytt av fiskarna dit. Vad vi vet i dagsläget så kommer det bo 10st ornates (odlingsgruppen), 10st endlisar och 1st silver aro (50ish)... OM det blir nått mer vet vi inte än eller VAD mer det blir ?
Ställningen till karet på plats i "fegis lådan", den ska fånga upp ca 900liter OM karet skulle börja läcka... Givetvis ska allt byggas in med skåpluckor framför så man varken ser ställning eller teknik.

Andra bilden är på den lilla ormbunken vi fick för att ha bredvid karet men jag tror det blir lite trångt för den att stå där ?
Snart 3 månader...
Så härligt att se! De växer ju så det knakar. :D
Skrivet av CizziB
Snart 3 månader...
?...
Skrivet av djr83
?...
Haha ?
Matning av Endlis
Skrivet av CizziB
Matning av Endlis
Fina djur!
Skrivet av Simon
Fina djur!
Tack ? De börjar bli ett gäng nu, har 7st och inom en månad kommer tre till ?
Ornates har oxså fått mat ?
1/47
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.