Off topic

»

Ert alias

1/2
Vi har alla våra alias här i forumet, jag är lite nyfiken om varför just DU har det alias du har.  Hur kommer det sig att du valt just det? Hur länge har du haft det? Använder du samma alias på andra sidor/forum? Uttalas det på något speciellt sätt? Berätta 03

Om jag ska starta så kallas jag för Cizzi (heter Cecilia) och mitt efternamn börjar på B. Så kort och gott CizziB. Det aliaset har hängt med sen jag började hänga på internet för kanske 20år sen. Jag brukar använda samma alias på olika ställen, bland på monsterfishkeepers. 
Sjebbe komme från en vän på en av mina första fyllor. Han skulle ropa jeppe men det blev nått helt annat. 
Det är inte så att jag stavat fel och heter Sebastian som många trodde ett tag 23
Har hängt med sen Lunarstorm/spray/playahead alltså snart 20 år..... Måste bara poängtera att detta kan varit det mesta skämmiga och cringeworthy jag skrivit på länge. Tog fan emot att skriva, ångesten... Ångesten 01
Skrivet av Sjebbe
Sjebbe komme från en vän på en av mina första fyllor. Han skulle ropa jeppe men det blev nått helt annat. 
Det är inte så att jag stavat fel och heter Sebastian som många trodde ett tag 23
Har hängt med sen Lunarstorm/spray/playahead alltså snart 20 år..... Måste bara poängtera att detta kan varit det mesta skämmiga och cringeworthy jag skrivit på länge. Tog fan emot att skriva, ångesten... Ångesten 01
23 

Hur uttalas ditt alias? Sj-ebbe? Sebbe med tyst J? 71
Skrivet av CizziB
23 

Sry... Sj som en fransman skulle sagt det. Schebe' hahaha
Skrivet av CizziB
23 

Internt inom personalen går han under namnet "Schebastian".
Skrivet av djr83
Internt inom personalen går han under namnet "Schebastian".
Jo, tackar ja.... Dr Junior.... 
Vem är du egentligen och vad har du gjort för att förtjäna ditt nick? 
Dj och rallyförare född  - 83?
23
Precis, berätta djr83 16 Kan 83 vara födelseår? 71 
Skrivet av Sjebbe
Jo, tackar ja.... Dr Junior.... 
Vem är du egentligen och vad har du gjort för att förtjäna ditt nick? 
Dj och rallyförare född  - 83?
23
Den historien är preskiberad sen länge...
Skrivet av djr83
Den historien är preskiberad sen länge...
Fegis 06
Skrivet av CizziB
Fegis 06
Right on!!! 23
Skulle komma på ett bra namn till min World of Warcraft karaktär för snart 10 år sedan. Det skulle vara en stavelse, det var viktigt.

Tog bokstäverna på min fars dåvarande Volvo V70s registreringplåt och kastade om dem.

Jag uttalar det som att det vore ett V och två R; "Vurr", men ofta när andra tar sig an uttalet blir det snarare "Wrr".

Ett annat av mina go-to nicks är Wurfag som koms på av mina kära spelkamrater då det ryktades att jag var furfag(Furry) (om ni inte vet vad det är så behöver ni inte Googla) som jag sen började använda lite här o var. If you can't beat'em, join'em.
Skrivet av Wur
Skulle komma på ett bra namn till min World of Warcraft karaktär för snart 10 år sedan. Det skulle vara en stavelse, det var viktigt.

Tog bokstäverna på min fars dåvarande Volvo V70s registreringplåt och kastade om dem.

Jag uttalar det som att det vore ett V och två R; "Vurr", men ofta när andra tar sig an uttalet blir det snarare "Wrr".

Ett annat av mina go-to nicks är Wurfag som koms på av mina kära spelkamrater då det ryktades att jag var furfag(Furry) (om ni inte vet vad det är så behöver ni inte Googla) som jag sen började använda lite här o var. If you can't beat'em, join'em.
Jag ska erkänna att dom få gånger jag behöver uttala ditt namn så säger jag snarare "vuur" än "vurr". Men "furwur" (föörvöör) är ju givet nu när hela historien har kommit fram.
Skrivet av Wur

Då har jag iaf uttalat det rätt. 04
faltaren kom hit och förklara dig...12
Skrivet av Sjebbe
8323
"Svampus" var från början Schampis (om jag minns rätt), vilket var mitt första alias någonstans på tha wörld wide web - och det var lunarstorm... Sedan efter några år tyckte jag inte att det var lika fräckt, så eftersom jag heter Hampus var tydligen Svampus mycket häftigare.68

Heter väl Svampus på de flesta ställena idag, i alla fall i akvarierelaterade grejer (zoopet, ciklid.org osv), på youtube är det "svampusfish"... Har många gånger funderat på att byta nick, men inte kommit dit än. Även om jag inte gillar nicket själv längre så känner man sig illa tvungen att hålla det kvar, haha. Man blir ju liksom sitt nick efter ett par år. 

För övrigt heter jag Hampbob på instagram, så häftigt kan det bli om man väljer nick på senare år! 
Skrivet av CizziB
Vi har alla våra alias här i forumet, jag är lite nyfiken om varför just DU har det alias du har.  Hur kommer det sig att du valt just det? Hur länge har du haft det? Använder du samma alias på andra sidor/forum? Uttalas det på något speciellt sätt? Berätta 03

Om jag ska starta så kallas jag för Cizzi (heter Cecilia) och mitt efternamn börjar på B. Så kort och gott CizziB. Det aliaset har hängt med sen jag började hänga på internet för kanske 20år sen. Jag brukar använda samma alias på olika ställen, bland på monsterfishkeepers. 
Go tråd :)
e tråkigast här å har mitt helt vanliga namn:)
har bland sjukt gamla vänner dock alltid fått heta Barbie av nån konstig anledning....
de och wakko som nära vänner ibland glatt ropar .... har använts på diverse forum å spel med:)
men skönt att bara va Anna :)
Skrivet av Sjebbe
Haha mitt spännande namn ja.. Jag heter fält i efternamn, man kan inte skriva ä på engelska så det blev falt. Sen blev det faltaren av någon anledning, vet ej när faktiskt. Kul va? 03
Jozi81....
En sjuk jobbarpolare som är uppvuxen i Storuman hittade på alla möjliga namn på folk, mest på västerbottensfyllan (extra full..) mitt efternamn "Josefsson" var tydligen kul att leka med oftast uttalades det Djoooozhchhii med sänkt blick och dräggel i mungipan. Blev Jozi på jobbet i nyktert tillstånd.. Det var att bygga på det eller mitt andra "smeknamn" CP Leinad.. (samma snubbe, of course) Sen då jag skulle skaffa min första mail var jozi upptaget och hotmail föreslog jozi81, på den vägen är det. Borde ju byta eftersom alla tror jag är född på -80 talet, nu är det iofs skönt då jag är så galet gammal att första månlandningen synkades med min födelse...
Diskuspassion: Kommer sig väl av flera orsaker. Den mest självklara, är väl att jag enbart hållit diskus som akvariefisk sedan år 2000, och i sanningens namn har jag nog i dagsläget hållit hundratalet djur i vuxen storlek och odlat en del, vid tidsmässiga möjligheter. Idag har jag dock tagit paus från arten och istället börjat stifta bekantskap med en annan art, som jag alltid haft ett gott öga till - den snyggfula Jaguarcikliden. 07 Den andra förklaringen till mitt alias, är att det runt förra sekelskiftet fanns en sajt som hette just "Discus passion", och det är ett ganska talande namn, eftersom det faktiskt är det som det rör sig om. En passion. 
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.