Off topic

»

Akvariehelg med Ciklidstämma i Linköping

Vill tacka NCS och Linköpings akvarieförening för en trevlig ciklidstämma!101
Helgen bjöd på väldigt intressanta talare så som Ad Konings som bland annat pratade om evolutionen i Malawisjön. Anton Lamboj visade massvis med intressanta bilder på fiskar från hans resor i Gabon. Sen var Tommy Vestlie och Christian Brams där och scapde ett snyggt kar som sedan lottades ut bland massa andra fina priser.
Med var även Harald Rosentritt som visade bilder och berättade om en expedition tillsammans med JBL i Brasilien där dom besökte Rio negro och norra delen av Pantanal.

Jag och @svampus la +800 kr på lottor....bara nitlotter...medans andra fick hjälp med att bära sina vinster. RIGGED SYSTEM!!!12

Grymt givande och rolig helg iaf 01
Ja, trots att vi inte vann en enda pryl trots alla våra lotter så var det fantastiskt skoj! 16 

Grymt bra föredrag, man märkte snabbt att dessa gubbar dedikerat sitt liv till att forska och studera kring fiskar. Och det var nog inte första gången de höll föredrag heller... Afrikanska ciklider är ju inte direkt mitt största intresse om man säger så, men man satt ju som klistrad och det hela blev ju så mycket mer intressant när det förklarades på ett passionerat sätt.

Förutom detta så var det ju givetvis riktigt skoj att träffa alla andra medlemmar och entusiaster!

10/10 will go again. Nästa år är det ju i GBG! 03
Tack själva att ni kom:)
skoj att träffa er båda två.
ni gick dock inte helt lottlösa där ifrån
en fantastiskt snygg mugg var 
Lät ju som en kul träff 04
Skrivet av faltaren
Lät ju som en kul träff 04
Ja, det var kul. Jag smyger i vanlig ordning runt i skuggorna och är som vanligt i bästa fall känd som "brodern/brossan" 23
Skrivet av AnnaElmqvist
Tack själva att ni kom:)
skoj att träffa er båda två.
ni gick dock inte helt lottlösa där ifrån
en fantastiskt snygg mugg var 
Det är ju sant, mkt fin mugg! 85
Skrivet av Sjebbe
Ja, det var kul. Jag smyger i vanlig ordning runt i skuggorna och är som vanligt i bästa fall känd som "brodern/brossan" 23
Haha "han den konstiga" 23
Får man lov att göra lite reklam?
jag sitter i styrelsen i nordiska ciklidsällskapet
alla är givetvis varmt välkomna.
vill någon höra mer så är det bara att hojta till:)
Skrivet av faltaren
Haha "han den konstiga" 23
Tycker visserligen "brorsan" förmodligen va en en av de minst konstiga Hahah 
AnnaElmqvist, ja det är sant, muggen var riktigt trevlig! Givetvis får du sprida the good word of NCS. Ni gör ett kanonjobb med allt ni håller på med. Allt från forumt till det ni anordnar IRL. 02

Och ja, Sjebbe är mest känd som "Hampus bror", haha.23
Skrivet av AnnaElmqvist
Tycker visserligen "brorsan" förmodligen va en en av de minst konstiga Hahah 
Jag är gärna en udda fågel i herrens trädgård04
Skrivet av Sjebbe
Jag är gärna en udda fågel i herrens trädgård04
Hahaha klockren!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.