Såg idag att min lille channas ögon inte såg ut som dom brukar, kollat runt lite o kan de vara det som kallas popeye eller nåt annat? Bör man oroa sig? Gjorde ett vattenbyte för två dagar sedan, går i ett kar med två guldsömmar som dock inte bryr sig de minsta om honom så kan utesluta bråk. Äter, men inte lika på maten som brukligt.
Ska göra det o sen är det la bara o hålla tummarna då, ser ju inte sååå farligt ut om man jämför med exempel man hittar på nätet.
O tack för länken, ska genast in o läsa!
Fortfarande ingen bättring.. i alla fall inte långvarig, ser bättre ut stundtals för att igen blossa upp o se hemskt ut. Inget märks på guldsömmarna, dom simmar på som vanligt o beter sig som att det snart är dags för lek igen. Channan äter vissa dagar o andra inte. Funderar på om det kan vara nåt i karet som är orsak och inte någon "sjukdom", om man skulle prova flytta honom till ett annat kar o se hur det utvecklas. Däremot orolig för o riskera fiskarna i stora karet om det skulle vara nåt smittsamt? Råd?
Jag har haft liknande. Gjorde iordning ett litet kar med Myxacin. Körde ngt starkare dos än på förpackningen. Lät fisken vara i detta i 10h ca. Sen tillbaka i huvudkaret. Sen en vända till behandling 10h. Efter det helt symptomfri. Körde ett litet innerfilter utan patron för cirkulation.

Skrivet av runstenen
Jag har haft liknande. Gjorde iordning ett litet kar med Myxacin. Körde ngt starkare dos än på förpackningen. Lät fisken vara i detta i 10h ca. Sen tillbaka i huvudkaret. Sen en vända till behandling 10h. Efter det helt symptomfri. Körde ett litet innerfilter utan patron för cirkulation.
Tack! Gick o funderade på nåt sånt, o nu är Myxazin beställt! Anledningen till att du behandlade i ett kar bredvid är för att inte sabba dom bra bakterierna i karet då den medicinen ger sig på dom med?

Skrivet av Talapako
Tack! Gick o funderade på nåt sånt, o nu är Myxazin beställt! Anledningen till att du behandlade i ett kar bredvid är för att inte sabba dom bra bakterierna i karet då den medicinen ger sig på dom med?
Nej då. Bara för att om jag skulle behandla i huvudkaret skulle det bli väldigt dyrt. 10 flaskor el ngt ;) Sen rek detta preparat inte till rockor heller.