Skrivet av faltaren
Mitt varmvatten har aldrtig tagit slut

Haha det är ju ett sätt xD
Mitt varmvatten tar inte heller slut. Inte gjort det hittills iaf och då har jag bytt långt över 100% ibland.

Skrivet av CyroXz
Kanske fyller på för fort. Skulle jag fylla på saktare kanske vattnet hinner att värmas undertiden

Nja, det är inte säkert. Din varmvattentank är nog helt enkelt för liten. Vet iofs inte hur snabbt vattnet värms upp. Jag bor i lägenhet så då finns det nog mycket mer varmvatten jämfört med ett vanligt hus.

Skrivet av djr83
Nja, det är inte säkert. Din varmvattentank är nog helt enkelt för liten. Vet iofs inte hur snabbt vattnet värms upp. Jag bor i lägenhet så då finns det nog mycket mer varmvatten jämfört med ett vanligt hus.
Jag brukar byta ca 400liter åt gången. Bor i hus men har rätt stor tank. Är säkert för liten tank helt enkelt.

Skrivet av CyroXz
Till det stora karet nu som kommer nunu vår så skall jag köpa en kubiktank och ställa inne och fylla med kall vatten. Och värma med doppvärmare. Sen när samma temp som karet är uppnått så kör jag vb

det borde ju funka
Eller fylla sakta sakta med kallt och ha en overflow kopplad till avlopp

Skrivet av Diskuspassion
HA HA HA!!!

Ja, käre näbbgäddefader, för er som bor i ett hål i väggen tar varmvattnet aldrig slut, det är liksom en del av grejen med att hyra. Ha ha ha, den var bra. Och för att svara på frågan till trådskaparen. Jag har ett 840 som jag byter runt 60 % i ett par gånger i veckan, men på min varmvattenberedare kan man välja extra varmvatten för ett dygn. Det ger lite mer, men jag får också kallvatten de sista 50 litrarna, eller så. Vi får väl flytta till hyresrätt, under de år man haft de boendet - jävlar, vad man kunde slabba vatten!
Köp större tank så är det löst. Jag bor i hus. Har inte märkt något än.
Samma problem och jag har en 270 liter vvb och då har jag 28 gradigt vatten i typ 750 liter och sen dalar det. Så när jag kör i stora systemet så byter jag oftast 2 gånger i veckan för att täcka 50% i veckan alternativt 2 gånger på en dag med 3 timmars mellanrum så är det varmt igen.

Skrivet av Diskuspassion
Beror på att du råkar ha kommunalt varmvatten, troligen.

Det finns en gräns för hur stora varmvattenberedare kan vara, runt 600 liter är nog max. Betänk att ett badkar rymmer runt 200 liter. Tre badkarsbad är nog ungefär det som varmvattnet brukar räcka till i en villa.
Nä vi har eget. Bara kallt in. Men tanken är stor.