sf_other

»

ID-tråden

1/9
[ATTACH=CONFIG]402[/ATTACH]

Någon som vet vad detta är för en juste mal?
Är inte det en sånn mal som blir knall gul när dem blir stressade. Finns väl nått släkte som har den egenskapen?
Mja den gula stressfärgen kan förekomma hos olika släkten. Oftast när man tänker gul L-mal så är det Parancistrus aurantiacus eller Hypostomus luteus man tänker på. Detta är dock en Hypostomus och med fusksök bland Hypostomus på PC så skall det vara en Hypostomus auroguttatus.
Ok, tack så mycket! Den var väldigt cool, ser ut som malens mamma vänstrat med en redtail...
Köpte på mig denna idag ( http://www.youtube.com/watch?v=QmvMxQtodlU&feature=plcp ) efter en månads velande då man tydligt sett den se helt utråkad o ensam ut varje gång jag varit inne hos min lfs.

Saken är den att jag tror att det är en eel-tailed catfish.men vad för någon isf?.Eller är det nåt annat?.kropsformen verkar vara identisk me en eel tailed.dock har alla jag sett varit ljusare med lite prickar lr mkt mörkare nära på svart.Man vill ju veta vad man har i karet så skulle verkligen verkligen behöva en hjälpande hand av någon kunnig.Fota den e bara att glömma då han rörde sig konstant i både påse o pyttsen jag tog fram för att försöka fota och drog o gömde sig i ålgrottan i karet direkt efter inkoppning.
Kan ju tillägga att denna har kallats brown moonlight catfish hos lfs o vad djuraffär kallar fisk o va katten skiter hamnar ju på samma hög allt som oftast som vi alla vet.O dom visste inget alls om den i vanlig ordning..
[QUOTE=ratfink;1397]Köpte på mig denna idag ( http://www.youtube.com/watch?v=QmvMxQtodlU&feature=plcp ) efter en månads velande då man tydligt sett den se helt utråkad o ensam ut varje gång jag varit inne hos min lfs.

Saken är den att jag tror att det är en eel-tailed catfish.men vad för någon isf?.Eller är det nåt annat?.kropsformen verkar vara identisk me en eel tailed.dock har alla jag sett varit ljusare med lite prickar lr mkt mörkare nära på svart.Man vill ju veta vad man har i karet så skulle verkligen verkligen behöva en hjälpande hand av någon kunnig.Fota den e bara att glömma då han rörde sig konstant i både påse o pyttsen jag tog fram för att försöka fota och drog o gömde sig i ålgrottan i karet direkt efter inkoppning.
Kan ju tillägga att denna har kallats brown moonlight catfish hos lfs o vad djuraffär kallar fisk o va katten skiter hamnar ju på samma hög allt som oftast som vi alla vet.O dom visste inget alls om den i vanlig ordning..[/QUOTE]

Riktigt häftig firre de där. :D
Kan det vara Heteropneustes Fossilis?
Det är en fossilis :)
Rätt roliga faktiskt, har en och han simmar runt hela tiden
Auratusen o oscar: jag är skyldig er en varsin bira=).Googlade o ni hade rätt=)
ratfink: Nehmen vad är det här? ska du bjuda minderåriga på bira ;)
[ATTACH=CONFIG]747[/ATTACH]

Kan någon identifiera denna sötnos? Vi blir förbryllade över de smala ränderna på buk och mage i kombination med den klart röda stjärten. Samtliga bilder vi har sökt upp visar botior med antingen bredare eller smalare ränder eller ofärgad stjärt. De är 5-6 cm långa. Jag vet inte hur stora skillnader i färg och utseende det kan vara mellan individer av samma art. Är det möjligt att det kan vara en korsning?
Sätter min veckopeng på att det är en Schistura vinciguerrae.
Precis den är det ju! Vad bra, tack så mycket!
Inga problem, är botianörd :)
Fick ett gäng fiskar osedda idag och i "flocken" fanns två sådana här:
[ATTACH=CONFIG]1622[/ATTACH]

De är 12-15 cm och har långa skäggtömmar som inte syns så väl på bilden.
Ser ut som nån Mystus art, troligtvis Mystus mysticetus. Helt hundra är ja inte.
En kille säljer denna som Gäddciklid men visst är det en typ av Channa?
[ATTACH=CONFIG]1756[/ATTACH]
jepp..
Någon som vet vilken typ?
Ser ut som en lucius tycker jag som icke-expert. Alternativt Parachanna obscura.
1/9
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.