Off topic

»

Hobbyrum!

1/2
Säkerligen många här som har någon mer hobby än akvaristik!

Dela gärna med er av era hobbyrum eller liknande!
Tar täten!

Det här är väl mitt andra hobbyrum så att säga.
99% av allt är gamla grejer som jag eller mina föräldrar inte haft hjärta att slänga. Vilket jag idag är väldigt glad över.
Super nintendo och Game cube är väl det enda i consolväg som jag köpt begagnat i dagsläget för att fylla på i samlingen.
Allt ifrån game & watch till radiostyrda bilar/helikoptrar fungerar.
Dock funkar inte min tidsmaskin, så hinner inte pilla med allt. Men det är jäkligt kul att kunna ha det på display!
Jäklar vad fint ! Vart kommer glasmonterdisken ifrån ?
jag har ett spelrum på övervångingen om nu dä ä nått att visa upp.
jaja, bedöm själva
Skrivet av runstenen
Jäklar vad fint ! Vart kommer glasmonterdisken ifrån ?
Tackar!
Skall göra om lite grann snart, t.ex fixa en hylla ovanför tvn för att lägga kontrollerna på.
Håller på och pillar med en emulatorpc som är linuxbaserad så man har ett snyggt gränssnitt som skall kopplas till tvn. När det är klart kan jag röja upp en del sladdar till. :)

Frugan fick frågan av en bekant om hon ville ha den. Hon svarade ja direkt utan att veta vart den skulle kunna stå. Men det löste sig ganska fort när hon väl berättade vad hon skaffat! :D
Skrivet av Simon
jaja, bedöm själva
Spelsamlingen kan man ju inte klaga på iaf! :)

Gött med tjocktv till de gamla konsollerna. Funderat på att skaffa det också...
Skrivet av Simon
jaja, bedöm själva
Grymt! Jag är personligen mer intresserad av att spela spelen än en massa krimskrams runtomkring (sorry ericzon 08) så jag gillar definitivt ditt hobbyrum!

För övrigt visste jag inte ens att Duck Hunt existerade som singelkassett... kanske inte helt oväntat, men att nån faktiskt ägde en sån också...

Men var har du Ghost n goblins? 71
Skrivet av djr83
Grymt! Jag är personligen mer intresserad av att spela spelen än en massa krimskrams runtomkring (sorry ericzon 08) så jag gillar definitivt ditt hobbyrum!

För övrigt visste jag inte ens att Duck Hunt existerade som singelkassett... kanske inte helt oväntat, men att nån faktiskt ägde en sån också...

Men var har du Ghost n goblins? 71
Tack!
Tjock tv är kung! 
Det tycker jag att du ska skaffa ericzon !
Annars kan man inte lira zapper spel på nes.

Tyvärr har jag inte det spelet än djr83 . Än
Det borde du verkligen skaffa! Jag hatade spelet när jag var liten eftersom jag som bäst kom till bana 2 typ. Nu när jag uppskattar en rejäl utmaning så är det en helt annan sak. Grym känsla när man klarade av det (på riktigt, två gånger efter varandra) för första gången!
Skrivet av Simon
Tack!
Tjock tv är kung! 
Det tycker jag att du ska skaffa ericzon !
Annars kan man inte lira zapper spel på nes.

Tyvärr har jag inte det spelet än djr83 . Än
Mm, det är ju en stor anledning till att skaffa en klump!
Annars funkar det ju att sätta aluminiumfolie på pickadollen har jag för mig. GODMODE! :)
Förresten, någon som har koll på bra NES kontroller? Min ena gamla har börjat ge upp, har bytt ut alt som går på den. Men den glappar när man trycker vänster/neråt. Vilket är rätt störande då man ganska ofta måste ducka för att överleva...
Köpte någon B-kopia från nån sida för några år sedan. Men den var också ganska glappig.
Så tänkte mest om det finns någon beprövad BRA nes kontroll eller om man ska försöka få tag på fungerande original kontroller.
Skrivet av ericzon
Förresten, någon som har koll på bra NES kontroller? Min ena gamla har börjat ge upp, har bytt ut alt som går på den. Men den glappar när man trycker vänster/neråt. Vilket är rätt störande då man ganska ofta måste ducka för att överleva...
Köpte någon B-kopia från nån sida för några år sedan. Men den var också ganska glappig.
Så tänkte mest om det finns någon beprövad BRA nes kontroll eller om man ska försöka få tag på fungerande original kontroller.
https://www.spelochsant.se/products/view/id/13184?ref=prisjakt

För det priset så är det väl inte mycket att fundera på?
Skrivet av djr83
https://www.spelochsant.se/products/view/id/13184?ref=prisjakt

För det priset så är det väl inte mycket att fundera på?
True dat! Tack :)
Mitt andra hobbyrum, synd bara man aldrig får pyssla med den hobbyn sen barn 3.
image
image
Skrivet av Jozi
Mitt andra hobbyrum, synd bara man aldrig får pyssla med den hobbyn sen barn 3.
Gröna gardiner Daniel, gröna gardiner... 
Skrivet av djr83
Det borde du verkligen skaffa! Jag hatade spelet när jag var liten eftersom jag som bäst kom till bana 2 typ. Nu när jag uppskattar en rejäl utmaning så är det en helt annan sak. Grym känsla när man klarade av det (på riktigt, två gånger efter varandra) för första gången!
Fick hem ghost n goblins idag. 
Provspelat lite snabbt för att konstatera att helgen är räddad02
Skrivet av Simon
Fick hem ghost n goblins idag. 
Provspelat lite snabbt för att konstatera att helgen är räddad02
Har du grejer så att du kan streama live? 03
Skrivet av djr83
Har du grejer så att du kan streama live? 03
Har ingen aning hur man gör. 
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.