Bilder och filmer: Samlingstrådar

»

Rockor - bild och filmtråd

1/7
Har känt en avsaknad av samlingstrådar för vissa fiskar, så en tråd dedikerad till rockor känner jag att vi behöver. Fritt fram att posta bilder och klipp på rockor i denna tråd, berätta gärna om det är era egna eller vart de är ifrån annars. 

Jag börjar med några goa klipp jag hittat på youtube. Rätt kul att köra "freshwater stingray" i google translate med olika språk och sedan söka med den översättningen på youtube. Inte alla som skriver det vetenskapliga namnet eller ens på engelska... Man hittar mycket skoj!

Klippen med thailändsk titel är riktigt kul, de har helt fantastiska anläggningar och att de visas på nyheterna är så grymt. 16 
Den där Böttner vet vad han sysslar med... 07 66

Finns ännu mer skoj att se på hans kanal.
Skrivet av HampusH

Fan..
rockor är dom nya pokemons..
jag måste ha alla..
Skrivet av HampusH

Grymt fina!

Det namnet dock "Potamotrygon schroederi x Potamotrygon sp. "Itaituba" P 14" 13 Hinner ju växa ur karet innan man ens hunnit få ur sig vad det är för något! 
Skrivet av Wur
Grymt fina!

Det namnet dock "Potamotrygon schroederi x Potamotrygon sp. "Itaituba" P 14" 13 Hinner ju växa ur karet innan man ens hunnit få ur sig vad det är för något! 
Det rätta namnet nu är "Potamotrygon schroederi x Potamotrygon albimaculata" 13
Haha, mm det blir många namn... Ett stycke Potamotrygon schroederi "flowerstingray" X Potamotrygon albimaculata "itaituba p14", tack. - för att vara lite så där extra jobbig. 

@jozi81, eller hur! 07
Skrivet av HampusH
Haha, mm det blir många namn... Ett stycke Potamotrygon schroederi "flowerstingray" X Potamotrygon albimaculata "itaituba p14", tack. - för att vara lite så där extra jobbig. 

@jozi81, eller hur! 07
Så galet nöjd jag får ett kar som kan husera en rocka, nu måste jag bara ha ett kilo pengar och fisken.
Skrivet av Jozi
Så galet nöjd jag får ett kar som kan husera en rocka, nu måste jag bara ha ett kilo pengar och fisken.
You're livin' the dream... Det bästa är ju att spara och spara för att till slut slå till på drömfisken. Även om det vore skönt med en redig bunt pengar på direkten, så är det ju efter en lång jakt som man är grymt taggad när man väl får tag i något. 02
Skrivet av HampusH
You're livin' the dream... Det bästa är ju att spara och spara för att till slut slå till på drömfisken. Även om det vore skönt med en redig bunt pengar på direkten, så är det ju efter en lång jakt som man är grymt taggad när man väl får tag i något. 02
Är ju så, detta ska bli "rätt" får hellre ta tid.
(vilket får den positiva effekten att tanten kanske lugnar ner sig) 
trodde hon skulle bli glad över 4000 liter, tydligen kände jag henne inte riktigt75
Lägger en bild på mina BD så folk ej ledsnar på tråden...
12
Skrivet av Jozi
Är ju så, detta ska bli "rätt" får hellre ta tid.
(vilket får den positiva effekten att tanten kanske lugnar ner sig) 
trodde hon skulle bli glad över 4000 liter, tydligen kände jag henne inte riktigt75
Lägger en bild på mina BD så folk ej ledsnar på tråden...
Gröna gardiner Daniel, gröna gardiner! 
Skrivet av djr83
Gröna gardiner Daniel, gröna gardiner! 
Gardinerna är tydligen inte längre "in play"..
mycket tråkigt.
lägger en bild på en pearl för att inte bli varnad..
123
Så sjukt fina rockor. 07
Jaha, nu när jag ändå ligger hemma från jobbet i en svår mansförkylning (Oooh yes, även kvinnor kan få den allvarliga sjukdomen 'man-cold', det är en allvarligare grad av 'förkylning') så vad passar bättre än att Youtube:a? Jag är helt faschinerad 07
Väldigt off-topic. Men det är viktigt att vi får detta klart för all framtid! En kvinna kan ALDRIG få en riktig man cold03
Skrivet av Slamd
Väldigt off-topic. Men det är viktigt att vi får detta klart för all framtid! En kvinna kan ALDRIG få en riktig man cold03
Att en kvinna insjuknar i Mancold påträffas i några ovanliga fall, väldigt sällan men när sjukdomen väl slår till så är den lika kraftfull som hos en man. En kvinna med mancold ska inte underskattas 32 
Rätt intressant
Ett gäng riktigt brutala rockor... ???
12345
Skrivet av HampusH
Ett gäng riktigt brutala rockor... ???
Precis den typ av Noodle rockor min burk behöver förgyllas med.
1
Det finns så många trevliga rockor alltså... ?
123456789
Undrar verkligen hur de 2 mindre och ljusa rockorna kommer se ut när se blir större... ?
1234
1/7
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.