Foder

»

bästa myggorna

har gått och blivit pappa till bebis cichlor. så nu undrar jag vilka mygglarver som innehåller mest näring? dom äter röda vita och svarta mygg bara just nu, oxhjärta krill osv är tydligen äckligt. inte lust att köra eat or die på dem när de är ynka 5cm stora... har hört att svarta inehåller mest näring. vad säger ni?
Det står näringsinnehåll på förpackningen, så det är bara att kolla efter men har för mig att det är svarta som är mest näringsrika
Vet inte hur det är med mygglarver, men jag tror att de är ganska näringsfattiga. Äter de tro mask? De har väl ett ganska bra näringsvärde har jag för mig. :-)
Prova och lägg ut små räk- eller strömmingsbitar och strö över röda mygg. Har dom väl tagit räkorna eller strömmingen så borde dom äta det till slut.
Mysis...
Jag har fått min kräsna rocka att äta bättre genom att mixa t.ex räka o fisk, sedan tina upp ett block mygglarver och blanda i. (mixa inte mygglarverna). Sedan slänger du in det i frysen och provar. Man för börja med att blanda i lite med mest mygglarver, sedan kan man öka. Har fungerat för mig.

Sköldpaddsfoder kan jag också tipsa om, det gillar dom flesta fiskarna då det är en blandning mellan massa olika saker bla mygglarver.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.