Projekt och DIY

»

Växter med rockor

Jag undrar vilka växter man kan ha med rockor och hur ni sätter fast växterna.
har haft anubus (svavning) och java (de små varianten) men de försvinner med tiden då rockorna simmar upp på roten o gnager på växter...
Skrivet av xbackarowana
har haft anubus (svavning) och java (de små varianten) men de försvinner med tiden då rockorna simmar upp på roten o gnager på växter...
  Jag har just nu svärdplantor som jag planterar i trånga delar av karet där rockan inte riktigt kommer åt, hur fäster du dina anubias eller java ormbunkarna och hur stor rocka har du?      
Skrivet av xbackarowana
jag knöt fast valle i mellanstora stenar med fiskelina 28
funkar än sålänge
Skrivet av KarlOlsson
  Jag har just nu svärdplantor som jag planterar i trånga delar av karet där rockan inte riktigt kommer åt, hur fäster du dina anubias eller java ormbunkarna och hur stor rocka har du?      
Fäster de på rötterna med fisklina.
de är ca 25-30 cm i diametern :)
Skrivet av xbackarowana
Fäster de på rötterna med fisklina.
de är ca 25-30 cm i diametern :)
När de är den storleken är det svårt men det jag kan rekommendera är att du knutar fast som på en rot och sedan lägger det i ett annat kar där de får slårot ordentligt så de inte bara hålls fast med linan.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.