Off topic

»

11st Rockor mm.

Som utlovat en bud och kommentarstråd.

Anledningen till nedtrappningen är att jag och min kära far har köpt ett ställe på Söröya i nordnorge och kommer att starta en fiskecamp. Jag kommer mer eller mindre att bo där 7 månader om året och det är ju svårt att kombinera med akvaristiken. Jag lägger inte ner för gott utan bara tills vidare. Kommer med all säkerhet att bygga ett mindre publikt kar redan till säsongen 2018 med nordnorsk fauna och stora rovfiskar. Bla Marulk på typ 25kg och Havskatt på 15kg vore helt klart en upplevelse. Relativt enkelt om man bara pumpar vatten från havet..

Det finns även en liten risk att jag köper på mig lite Arapaimor, Agars och redtails och helt enkelt bara löser ett kar till dem där uppe. Man kan ju alltid dra till med att det intresserar sportfiskare och är en del av marknadsföringen..

Om någon är intresserad så kan jag första året ge helt oslagbara priser på havsfiskeresor. Typ 50-60% rabatt på båt och boende på standardpriserna i Norge. Världens bästa Torskfiske Mars-April och havsfiske i världsklass hela säsongen. Hälleflundrafiske är typ det roligaste man kan uppleva..
Mäktigt. Är helt klart intresserad. Varit i norge å fiskat ett gäng ggr men inte provat Sørøya än.
När drar ni igång?
Övertar stället och skaffar båtar till första Mars. Måste få ordning på lite tillstånd och grejer innan vi kan ta emot gäster officiellt dock. Vi måste iaf helt klart vara igång till mitten av Juni allra senast men förhoppningsvis tidigare!
Tjena! Jag bjuder 1500kr st för F-garsen
Skrivet av Simon
Tjena! Jag bjuder 1500kr st för F-garsen
Har lovat Djr första tjing om jag sänker priset. Vet inte vad han är villig att ge dock. Men jag tror att jag får 2000 st! 45cm gars växer inte på träd :)
Skrivet av gar
Har lovat Djr första tjing om jag sänker priset. Vet inte vad han är villig att ge dock. Men jag tror att jag får 2000 st! 45cm gars växer inte på träd :)
Ok! I see! Då lägger jag bud på 2000kr st.
du har ju rätt i vad du säger
Då är de dina! 

Har för övrigt bud på 7000kr på BDn om någon är intresserad. Släpper den dock inte för under 9k på ett ganska bra tag men det är iaf ledande.
Skrivet av gar
Då är de dina! 

Har för övrigt bud på 7000kr på BDn om någon är intresserad. Släpper den dock inte för under 9k på ett ganska bra tag men det är iaf ledande.
Gött!
pris för togrinus?
tigrinus skulle sta
Den är såld tyvärr! Uppdaterar allt som är sålt imorgon när jag har tid.
Väldigt bra priser på dina fiskar. Du borde få sålt dom snabbt, speciellt hystrixen. Har du bild på din stora marble?  Har inte platsen själv men vill gärna se en så stor marble.
Jag kan bjuda 8000:- på din BD för att dra upp priset men hoppas verkligen någon annan bjuder långt högre för det är den verkligen värd.
Allright! Det är fyra pers som har visat intresse för BDn så jag tror att jag kommer att få ut pengarna för den :)

Hade bild på min Marble men min telefon gick sönder igår så jag kan tyvärr inte lägga upp någon. Finns en del filmer i Djrs bildtråd :)
Eftersom min telefon är trasig så är det bäst att höra av sig på PM här. Jag ser inget på skärmen men hör när folk ringer och smsar. Den har legat och vibrerat hela dagen haha. Hoppas att jag kan få den lagad imorgon.
Min bildtråd var lång så orkar inte specifikt länka till alla bilder på den stora marblen. Men https://www.rovfisk.se/go_thread/71428/77370/ leder till inlägget där jag köpte den, så får man själv gå framåt i tråden och kolla igenom allt. Det är nog mest videoklipp.
Det är en enormt mäktig fisk..
Ah det är honan från Kent. Henna har man ju gluttat på många gånger :) Snyggaste marble honan i Svea om du frågar mig. Men hon verkar ha mörkat mycket sen hon flyttade från han. Oavsett mäktig firre :D
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.