Det finns flera modeller batteriedrivna luftpumpar och kompressor, kostar några hundra, bättre satsa på de som går på bilbatteri .
Det bästa är att följa väderrapportering, de brukar larma ett dygn innan stor storm då hinner man göra ett stort vattenbyte .
Vid längre strömavbrott ta ut all filtermaterial från dina yttrefilterar och samla det i en behållare så du kan lufta det manuellt (röra med handen lite då o då) eller med batteridriven pump.

Skrivet av OlleAhlström
Har inga stora kar hemma än.
Men hur löser ni det nu när höststormarna börjar komma och länssyelsen på vissa orter går ut med rekomendationer att folk ska ha beredskap för att klara sig utan ström i 72 timmar?
http://www.lansstyrelsen.se/VastraGotaland/Sv/nyheter/2016/Pages/klara-du-dig-utan-strom-72-timmar.aspx
Har alla diselelverk stående i garaget eller håller folk tummarna?
Har tidigare haft reptiler och då hade jag värmepåsar i mängder liggande i ett skåp i djurrumet ifall längre strömavbrott skulle uppkomma.
Men hålla 1000liter+ i temperatur kräver mer än 3 värmepåsar i sumpen..
Jag ha investera i extern backup batteri.
De klarar av att driva två streamers i ca 40h
Kostade en del men en härlig försäkring för sinnet.
Den andra december hände just det där mig.
Jag förlorade en grupp dats, en rocka samt en del andra firrar.
Hade även två metalhalogene armaturer som smälte innuti pga fläkten inte hade ström att kyla den ordentligt

Skrivet av MrWatt
Jag ha investera i extern backup batteri.
De klarar av att driva två streamers i ca 40h
Kostade en del men en härlig försäkring för sinnet.
Den andra december hände just det där mig.
Jag förlorade en grupp dats, en rocka samt en del andra firrar.
Hade även två metalhalogene armaturer som smälte innuti pga fläkten inte hade ström att kyla den ordentligt
Vad för någon modell du har?

Skrivet av HampusH
Vad för någon modell du har?
Passar perfekt att skruva fast bredvid /under akvariumet
Vanligt i saltvärlden. Men där slänger folk pengar omkring sig iofs. Jobbigt när man har 5 kar som jag. 6 lock i ups kostnad ;)
kan ju skaffa en ups och ansluta mer batteri kapacitet, kräver lite fix och att man har koll på vad man gör. funkar om karen är i närheten av varandra.
Grymt! Tack för att du delade med dig.. Vad för pump är det den höll igång? Antar att tiden den håller pumpen vid liv är lite olika beroende på hur mycket den drar, hehe.