Bilder och filmer

»

Magnus projekt

6/13
Skrivet av mange
Ja jag är jättenöjd. Fick till mig bd x orbignyi
Och bd x okänt. Vettifan vad. Fin blir den säkert iaf!
Nice! Hmm... Men var kommer den från? Det brukar ju inte vara så svårt att klura ut, om man inte haft massa olika arter i samma kar. Men man brukar ju oftast ha en aning. Ser ju ut som någon leopoldi historia i alla fall. ?
Små monster ?
Brachyplatystoma rousseauxii
Brachyplatystoma capapretum
Clarias gariepinus
Monster, minst sagt! ?Hur har det gått med den stora baljan förresten? Den som vi fick se lite byggande på i början av tråden.

Skön clarias där också, står den ofta på stjärfenan med huvudet rakt upp?
Skrivet av HampusH
Monster, minst sagt! ?Hur har det gått med den stora baljan förresten? Den som vi fick se lite byggande på i början av tråden.

Skön clarias där också, står den ofta på stjärfenan med huvudet rakt upp?
Ja? jadu projektet ska iland nu. Får mer material imorgon, dammduk inhandlad, och syrafast stål till ramen runt rutan kommer om nån vecka. Så får väl se till att det blir avstökat nu. Har ju inte varit ett långsamt projekt tills nu. Utan ett heldött snarare, pga av då massa annat som gått före.

Gariepinusen står nästan alltid rätt upp i viloläge. Ser roligt ut? dock tror jag inte på att behålla den i längden, den är redan nu rubbad i huvudet och klänger på övriga invånare. Stressar vulturen rätt hårt imellanåt. Och den lär ju bara bli värre, och vill inte riskera att den terroriserar brachyplatystomorna i framtiden. Så tiden får utvisa clariasens öde
Skrivet av mange
Ja? jadu projektet ska iland nu. Får mer material imorgon, dammduk inhandlad, och syrafast stål till ramen runt rutan kommer om nån vecka. Så får väl se till att det blir avstökat nu. Har ju inte varit ett långsamt projekt tills nu. Utan ett heldött snarare, pga av då massa annat som gått före.

Gariepinusen står nästan alltid rätt upp i viloläge. Ser roligt ut? dock tror jag inte på att behålla den i längden, den är redan nu rubbad i huvudet och klänger på övriga invånare. Stressar vulturen rätt hårt imellanåt. Och den lär ju bara bli värre, och vill inte riskera att den terroriserar brachyplatystomorna i framtiden. Så tiden får utvisa clariasens öde
Gött att höra! Det är ju inte ovanligt att stora projekt pausas i tid och otid pga. "livet" osv... Men nu har du ju ett race mot klockan iomed dina framtida monster. Bra motivation. ?

Åh fan, är han på de andra invånarna? Typ jagar dem? Biter dem? Trist på en ändå rätt ball fisk.
Skrivet av HampusH
Gött att höra! Det är ju inte ovanligt att stora projekt pausas i tid och otid pga. "livet" osv... Men nu har du ju ett race mot klockan iomed dina framtida monster. Bra motivation. ?

Åh fan, är han på de andra invånarna? Typ jagar dem? Biter dem? Trist på en ändå rätt ball fisk.
Snarare att jag lade alldeles för mycket pengar på hobbyn den tiden jag körde 1920 liters karet som salt. Så tröttnade hårt ett slag att lägga mer. Sen nu när jag började med sötvatten igen och fått landa lite så känner jag att storburken måste färdas. Då pga att mesta fisken jag känner för blir stor.

Ja gariepinusen drygar sig med precis allt man kan tänka sig. Upp i nyllet på cichlorna. Hetsjagar alla i tid o otid. Försöker nafsa sidorna på veijorna.mm. leker svans på vulturen runt runt runt. och det ideliga jagandet kan få den tuffaste firren att gå under. Men när den har sina bra stunder.....så står den bara där rätt upp som en pinne??
Skrivet av mange
Snarare att jag lade alldeles för mycket pengar på hobbyn den tiden jag körde 1920 liters karet som salt. Så tröttnade hårt ett slag att lägga mer. Sen nu när jag började med sötvatten igen och fått landa lite så känner jag att storburken måste färdas. Då pga att mesta fisken jag känner för blir stor.

Ja gariepinusen drygar sig med precis allt man kan tänka sig. Upp i nyllet på cichlorna. Hetsjagar alla i tid o otid. Försöker nafsa sidorna på veijorna.mm. leker svans på vulturen runt runt runt. och det ideliga jagandet kan få den tuffaste firren att gå under. Men när den har sina bra stunder.....så står den bara där rätt upp som en pinne??
Lesson learned: saltvatten bad, sötvatten good. ?

Haha, jobbig fisk låter det som. När en bra stund är att fisken står raklång, som en pinne. ?
Skrivet av HampusH
Lesson learned: saltvatten bad, sötvatten good. ?

Haha, jobbig fisk låter det som. När en bra stund är att fisken står raklång, som en pinne. ?
Ja det är lugnare nu om inte annat. ?
En bit på väg
Hyggligt bastant bygge. :)

Mitt kommer att kännas grymt klent i jämförelse.
Skrivet av DavidEk
Hyggligt bastant bygge. :)

Mitt kommer att kännas grymt klent i jämförelse.
Ja det går lite virke. Man kan säkert banta ner på det. Men har planerat såhär ett tag nu, så dumt att ändra sig ?
Skrivet av mange
En bit på väg
Satan! Så jäkla nice! ?
Skrivet av HampusH
Satan! Så jäkla nice! ?
Ja fan. Det kan man ju hoppas det blir haha
Skrivet av mange
En bit på väg
Blir ju grymt. Trä är billigt så blir stabilt ?
Skrivet av faltaren
Blir ju grymt. Trä är billigt så blir stabilt ?
Ja det tror jag det blir? Sen ett par ton skruv och lim i mängder med haha
Några vändor till avklarade
Öppnat upp golvet så hela stommen står på betongsulan. Stommen består av 83 ben och ramen är gjord i 145*45 virke. Klätt med ett lager 22*145 ytterpanel och en 12 plyfa på toppen
Skrivet av mange
Öppnat upp golvet så hela stommen står på betongsulan. Stommen består av 83 ben och ramen är gjord i 145*45 virke. Klätt med ett lager 22*145 ytterpanel och en 12 plyfa på toppen
Hur högt blir glaset och vattendjupet?

Ser ut att vara rätt hög kant i nederdelen fram?
Skrivet av DavidEk
Hur högt blir glaset och vattendjupet?

Ser ut att vara rätt hög kant i nederdelen fram?
Insynen blir 72cm. Skulle haft högre från början, men ska skära ner mitt 1920 liters och använda det glaset istället. Kanten är 225mm hög. Men vattenpelartrycket på glaset räknas från yta ner till glasets undre kant.
6/13
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.