Bilder och filmer

»

Magnus projekt

1/13
Här kommer jag efterhand dela med mig av bilder på fisk och kar. Är snart på mållinjen att starta upp mitt 1920 liters kar med måtten 200*120*80 cm som saltvattenburk. Börjar med dagens inköp som är en coral cat shark (atelomycterus marmoratus) på cirka 50 cm. Nu håller vi tummarna att den får lugn o ro och kommer igång med maten snabbt :)
bilden blev ju jättedålig vid uppladdning, får ordna bättre sen om allt går som det ska! tokay69 , du kanske vill lägga upp de bilderna du tog?
Du måste ha ett framför namnet på den du taggar.
Tokay69
Trevligt projekt btw, ser fram emot att se mer av det!
ahaaa tack :)
Skrivet av robidobban
Trevligt projekt btw, ser fram emot att se mer av det!
ja jag är så glad att någonting äntligen händer, hade mycket fint i sötvatten innan såsom asiater, rockor, sb redtailen o fina cichlor. lade ner allt och investerade i diverse salt-prylar. sen hände absolut ingenting haha förutom att ett år ungefär passerat! positivt att ha nya saker i kartong då de inte slits, men desto trevligare att det används i drift ;) så på tiden att det blir något vettigt av allt man "bara" ska göra haha
Tog bara dom här bilderna
bättre än inga :)
Trevligt ! mange
Har liknande mått och en ide om att ngn gång konvertera. Vad kör du för teknik ? Skummare / sump / retur / ljus osv ?
Fränt! Hur mycket levande sten kommer du köra?  Blir det koraller också eller fish only?
Skrivet av runstenen
Trevligt ! mange
Har liknande mått och en ide om att ngn gång konvertera. Vad kör du för teknik ? Skummare / sump / retur / ljus osv ?
ja :) ja du hade väl 60 högt? mycket nöjd med 80 högt faktiskt. nu står ju inte stora karet klart ännu, väntar på glas till min sump. fick göra det bästa av situationen och det största jag kan få in under bänken är 180*50*50. så får använda ytan förnuftigt. snackat med många angående överrinning o flöde och då är det tydligen så att flödet igenom ska vara ungefärligt med vad skummarpumpen klarar per timme. köpte en stor fin skummare ATI powercone 250. och kör den i ett mindre kare nu sålänge och den är både tyst och skummar på utav bara fan :) har ett kar igång nu, inte världens största men hajen är väldigt smidig av sig så får klara sig på 150*80*40. borrade bottnen som är 19mm tjock med ett 40 rör ner och ett likadant som retur. sen blir det refugium, grov filtermatta, skummare och kol i sumpen. gällande belysning så får det utökas efterhand men köper fler av en sort jag redan kör. billig led på 300w marsaqua. ska ändå bara ha lite knappar o nån mjukis i korallväg :)
Skrivet av Twix
Fränt! Hur mycket levande sten kommer du köra?  Blir det koraller också eller fish only?
tack! har ca 90 kg sten nu men blir väl lite mer med tiden. men ska inte ha alldeles för mycket då fisken jag vill ha behöver sina ytor. lite knappar och mjukkoraller på sin höjd
Skrivet av runstenen
Trevligt ! mange
glömde ju,  självklart diverse streamers för cirkulation
Skrivet av mange
ja :) ja du hade väl 60 högt? mycket nöjd med 80 högt faktiskt. nu står ju inte stora karet klart ännu, väntar på glas till min sump. fick göra det bästa av situationen och det största jag kan få in under bänken är 180*50*50. så får använda ytan förnuftigt. snackat med många angående överrinning o flöde och då är det tydligen så att flödet igenom ska vara ungefärligt med vad skummarpumpen klarar per timme. köpte en stor fin skummare ATI powercone 250. och kör den i ett mindre kare nu sålänge och den är både tyst och skummar på utav bara fan :) har ett kar igång nu, inte världens största men hajen är väldigt smidig av sig så får klara sig på 150*80*40. borrade bottnen som är 19mm tjock med ett 40 rör ner och ett likadant som retur. sen blir det refugium, grov filtermatta, skummare och kol i sumpen. gällande belysning så får det utökas efterhand men köper fler av en sort jag redan kör. billig led på 300w marsaqua. ska ändå bara ha lite knappar o nån mjukis i korallväg :)
Tja. Nej 70 högt. 200-120-70. 
Sitter pump förmonterad på skummaren såg set ut som ? Följer ditt bygge :) 
Fö är Marsaqua fullt körbara med stenkoraller också. Sjukt prisvärda grejer !
Hur många 300 wattare blir det ?
Följde med en jebao stegbar pump på 4000 L/h till skummaren. Blir totalt 3 såna ledramper sen är jag nöjd
Skrivet av mange
Följde med en jebao stegbar pump på 4000 L/h till skummaren. Blir totalt 3 såna ledramper sen är jag nöjd
Nice. Streamers ? Jebao ? Vilka / vilken modell och styrka ?
Har en Jebao som jag är väldigt nöjd med änsålänge. Prisvärt !
Skrivet av runstenen
Nice. Streamers ? Jebao ? Vilka / vilken modell och styrka ?
Har en Jebao som jag är väldigt nöjd med änsålänge. Prisvärt !
har 2 tunze och 2 sicce streamers. modell och kapacitet får jag kolla upp närmare, kommer ej ihåg men en sicce är på 15 000 L/h vet jag iaf. men har iaf så man får bra snurr på vattnet :) har kollat på jebao streamers innan med faktiskt, och det blir väl troligtvis nån av deras sen om nån havererar
Chromileptes altivelis
Pterois volitans
Echidna nebulosa
image
1/13
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.