Någon som haft vargtetror som kan upplysa mig lite hur de är att ha? Känsliga för något särskilt? Ammoniak, ph, temp?
Ingen erfarenhet så jag kan inte hjälpa dig. Men har du skaffat en Aimara? Grymt coolt isf. Vart kommer den ifrån och vad betalade du?

Skrivet av gar
Ingen erfarenhet så jag kan inte hjälpa dig. Men har du skaffat en Aimara? Grymt coolt isf. Vart kommer den ifrån och vad betalade du?
Om hon frågar vad den har för behov och krav så har hon antagligen inte köpt den än. Man frågar först och kan man ge den vad den behöver baserat på svaren så köper man den sen.
Det är i alla fall så det borde vara :)
Det låter ju iofs ganska rimligt :)
Yes, fisken är inte köpt än utan jag håller på att förbereda för dess ankomst nu. :) Det är inte exakt bestämt varifrån jag kommer ta den, men pris och storlek lär hamna på runt 20 cm och 8-9000:-.
Haha ja, det kommer bli en naturlig omstart för mig. Jag håller just nu på att sälja ALLT, inklusive STn och fiskar jag haft i många år... Det känns i magen, men samtidigt så behöver jag göra något radikalt för att få upp intresset igen.

Skrivet av MrWatt
De va definitivt radikalt.
Skönt att höra att du kommer tillbaka
Kanske du ska snegla lite på channor

Jag gjorde det först. Men sen tänkte jag att det är ju tråkigt att kunna stoppa ner händerna i akvariet. En gammal räv som jag behöver lite spänning. ;)

Skrivet av Tess
Jag gjorde det först. Men sen tänkte jag att det är ju tråkigt att kunna stoppa ner händerna i akvariet. En gammal räv som jag behöver lite spänning. ;)
Som jag brukar säga, när man matar ska man inte veta om det är man själv som blir mat eller inte.

Skrivet av Tess
Haha ja, det kommer bli en naturlig omstart för mig. Jag håller just nu på att sälja ALLT, inklusive STn och fiskar jag haft i många år... Det känns i magen, men samtidigt så behöver jag göra något radikalt för att få upp intresset igen.
Ibland behöver man göra precis det. Men den där Tigergruppen kommer att saknas!
Jag har haft en curupira och den var inte speciellt aggressiv av sig, låg mest i sitt rör under dagarna. Men det är väldigt stor skillnad på curupira och aimara, aimara är väl kanske den aggressivaste sötvattensfisk som är rimlig att ha i akvarium? –sen skiljer det säkerligen mellan individer även där.
Har pratat med flera som hållit på med vargar och ofta får man höra att om de ska kunna gå med andra fiskar måste de börja med det direkt, annars börjar de revirhävda hela karet och dödar allt som kommer ner.
En annan grej med vargar är att de inte ska ha för mycket ljus då de har svårt att själva reglera pupillerna.
Kul att du skaffar en aimara, undrar om det verkligen finns någon i Sverige..?
Jag kan få hem VF Aimara från Colombia just nu om någon är intresserad.. ca 30 cm ska dom vara