Bilder och filmer

»

SuperAuqaMans fisktråd

Gör en tråd här om mina husdjur 02

Börjar från början, köpte ett 960 saltvattenskar som jag gjorde om till sötvatten. Karet var redan utrustat med ytavrinning och en 250 liters sump. Fick rensa bort alla kalkrester som satt på glaset och målade även bakrutan och ena sidan av glaset i en brun nyans. Sumpen fick fyllas med 50 liter lecakulor och 125 liter biobollar. Det står även ett droppfilter ovanpå sumpen med filtermatta och bollar i. Ett FX5 fungerar lite som mekaniskt filter och tar skit från botten.
Köpte belysning i form av 3 st 90cm Dsuny LED ramper med wifi controller, totalt 360 watt. Jag kör dock bara 2 utav dom för tillfället.
Tog hom ett gammalt dött äppelträd som är helt ihåligt rakt igenom som malarna gillar. Även Blue Hooken simmar in där ibland.
Invånarna består av 3 rockor, 2 st Black Diamonds, 1 hane från Leopoldi och en VF hona och även en Marble hona. Sen simmar det 6st Wide Bar Blue Hook och lite olika L-malar som L014, L095 och L273.

Såhär ser det ut idag, tyvärr filmat med min gamla S4 för min S6 är vattenskadad
Bild på hanvalpen från Leopoldi när den kom hit. Om 10 dagar var det exakt ett år sedan

Vilken är hanen på första filmen ?
Skrivet av Leopoldi
Vilken är hanen på första filmen ?
Den som har mer spots i kanterna. Den jag har handen emot är honan
Jättefina rockor! Kul med en vf BD. Vart köpte du filterbollarna ifrån?
Skrivet av Tellus
Jättefina rockor! Kul med en vf BD. Vart köpte du filterbollarna ifrån?
Tackar!
Hehe, jadu. Vet inte om jag skall säga detta men va fan. Bollarna beställdes från Aquaristic.net.
Dom hade satt fel pris på deras största förpackning med 25L lådor. Det stod att en låda kostade 4 euro, vilket är
priset för 1 Liter. Dom tar 95 euro får lådorna nu. Jag antar att webbmaster fick lite skit för det senare, men det drabbade ingen fattig 06
6 st lådor fick jag. Totalt 150 liter, för 25 Euro 104105106
Skrivet av superaquaman
Tackar!
Hehe, jadu. Vet inte om jag skall säga detta men va fan. Bollarna beställdes från Aquaristic.net.
Dom hade satt fel pris på deras största förpackning med 25L lådor. Det stod att en låda kostade 4 euro, vilket är
priset för 1 Liter. Dom tar 95 euro får lådorna nu. Jag antar att webbmaster fick lite skit för det senare, men det drabbade ingen fattig 06
6 st lådor fick jag. Totalt 150 liter, för 25 Euro 104105106
Galet ju 27 Men grattis... haha. Då kanske det finns bättre ställen att beställa från nu om de höjt sina priser
Skrivet av Tellus
Galet ju 27 Men grattis... haha. Då kanske det finns bättre ställen att beställa från nu om de höjt sina priser
Ja garanterat. Men hade jag inte sett priset dom satt på bollarna hade jag fyllt hela sumpen med lavakross. Det är mycket bättre material än vad bollarna är. Tyvärr kan jag inte köra med K1 med tanke på oljudet eftersom karet står precis framför foten på sängen
Jätte fina rockor 01
Schyst kar 83
Helt otroligt fina rockor! Grymt kar dessutom. Stilrent... Kul att se!02
Utfodring av denna lilla krabb-aten 12
Vad är det du matar med?:)
Skrivet av Darkimpulses
Vad är det du matar med?:)
Svarar som kärringen i filmen Smala Sussie: Det är krabba
Omaygadd! Va gooo!! 07
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.