Bilder och filmer

»

Plecos plecosar

1/8
Fiskgänget som åkte ner till kontinenten i Juli fotade fisk på Aquabeek i Holland bla en hybridrocka som jag blev kär i och var tvungen att åka och köpa den, samtidigt passa på och köpa lite malar, ciklider och andra fiskar, det blev ett gäng L24 , L25, tigrinus, vampyrtetra (en klarade inte resan) röd/gula splendida (samma här en dog på vägen) , bilen var fullpackad, en Volvo S40 med 8 frigolitlådor i , trodde aldrig att jag kunde få in så många+ 12 lådor Ouzo (6 flaskor i varje) , några lock öl, filtermaterial, belysning, PVC rör och kopplingar, pumpar, mat  
Blev stoppad och kontrollerad av polisen två gånger i Tyskland och även danska tullen tyckte jag va intressant, efter kontroll av pass frågade tullkvinnan vad jag hade i bilen, svarade tropisk akvariefisk 
TK: åkte du till Tyskland bara för att köpa akvariefisk?
Jag : Ja 
TK : har du något annat i bilen?
Jag: nej bara fisk, fiskgrejer och sprit.
TK: ta ut lådorna vill kolla i de.
Jag: alla? räcker med en låda, välj vilken du vill och öppna.
TK: ok , ta ut denna.
Jag tar ut lådan hon valde, hon tar bort tejpen och öppnar lådan och i den fanns den största rocka jag köpt :)
TK: OJ OJ ... hennes höga OJOJ drog uppmärksamheten från alla andra tullmän/kvinnor och de var många .
TK: är det en stingrocka??
Jag: JA!
TK: men är den inte farlig??
Jag: Jo.... vill du klappa den???
TK: najnaj stäng lådan stäng lådan  :)
Ok, jag stänger lådan men en andra blev mycket nyfikna och frågade vad jag hade .
TK skriker: han har stingrockor i bilen , sen fick öppna lådan och visa rockan ett par gånger till men sen var det stopp när nästa tullman ville också se, jag sa ni stressar ihjäll rockan visningen är över, ni får tejpa lådan , fick guldanskskattulltejpgrej sen massa frågor om hur många akvarium jag har och hur svåra rockor är osv
Fantastiskt. Gillar skarpt "jag såg den och fick köra ner och köpa den... ". Väldigt snygga rockor och malar. Var köpte du detta? Holland?
L-malarna nere i Frankfurt , cikliderna och rovterterorna i Duisburg, rockorna i Holland och tigrinus i Danemark ... en rundresa på minst 300mil :) 
Skrivet av pleco
L-malarna nere i Frankfurt , cikliderna och rovterterorna i Duisburg, rockorna i Holland och tigrinus i Danemark ... en rundresa på minst 300mil :) 
Jävlar. Flera dagar då antar jag. Vilka butiker? Zoo zajac i duisburg antar jag. 
Skrivet av faltaren
Jävlar. Flera dagar då antar jag. Vilka butiker? Zoo zajac i duisburg antar jag. 
Zoozajac och Tillmanszoo i Duisburg, resan tog 44timmar :)
Fantastiskt! Kul att vi kunde inspirera!!
rejäl budget du måste haft! 
Aquabeek, inget dåligt ställe, eller hur?
Vart hittade du tiggen?
Vill åka igen!
Skrivet av Jozi
Fantastiskt! Kul att vi kunde inspirera!!
rejäl budget du måste haft! 
Aquabeek, inget dåligt ställe, eller hur?
Vart hittade du tiggen?
Vill åka igen!
Tack för inspirationen (min plånbok hatar er) , tigrinusarna hittade jag i Varde på andra sidan i Danemark, butiken hade en på 45cm för 100kr/cm vilket är jävligt bra pris .

Aquabeek har jag aldrig varit och det var imponerande och ägaren jätte trevlig , frågade om de sålde till privatpersoner och han svarar jag säljer till alla som har pengar att betala :) 
Skällde ut han för deras fattiga sida men orkade inte med att lista alla fiskar och ha listan uppdaterad och han sa att det går bra ändå, sålde 40 rockor i sommar bara till Norge , hade minst 50 rockor inne, en del på karantän .

Ska nog åka igen för de hade massa L-malar och fina mbu 350€ för mbu på 25-30cm, tog tyvärr varken visa/mastercard , ägaren erbjud sig åka med till närmaste automat men automaten hade gräns på hur mycket man fick ta ut . 
Provisorisk sump 03 
Rockorna 
Mycket att ta hand om nu :D
Tack.. väntar mig stordåd från denna tråd.. 

:)
Skrivet av CptMigraine
Tack.. väntar mig stordåd från denna tråd.. 

:)
Oj herren är mycket krävande , räcker inte det jag redan postat i tråden ?
Nope, du är en og i hobbyn.. när du talar lyssnar folk, jag inkluderad.. 

Dessvärre talar du sällan och bilder är ännu mer ovanliga.. kul med lite bilder! 

Pratar du med besse så får du hälsa honom så gott! 
Skrivet av CptMigraine
Nope, du är en og i hobbyn.. när du talar lyssnar folk, jag inkluderad.. 

Dessvärre talar du sällan och bilder är ännu mer ovanliga.. kul med lite bilder! 

Pratar du med besse så får du hälsa honom så gott! 
Tack för de vänliga orden :) när jag hade lokalen hade jag inte mycket tid för annat, 60+ akvarium tar tid att sköta .
Besse skulle följa med till Tyskland men det blev inte det tack o lov , hade han följt med skulle jag inte få plats med 8 frigolådor i bilen :)

Besse och Seppe var hos mig för en stund sen och kollade på vad jag köpt, Besse blev lite galen när jag berättade om 30cm mbu och bilderna jag sett på wen 75cm mbu som Aquabeek sålde , han vill åka med nästa gång :) förhoppningsvis kan jag dra ner han i träsket igen ;) ska träffa han imon och hälsa från dig .
Ah seppe ja.. verkar som världens ödmjukaste man.. 

Kul att höra att ni är igång.. har din irwini i min burk btw.. grym fisk! 

Ja gört! :) se till att han kommer tillbaka.. han är fortfarande sveriges bästa importör.. 
Kul story :)
Skrivet av CptMigraine
Ah seppe ja.. verkar som världens ödmjukaste man.. 

Kul att höra att ni är igång.. har din irwini i min burk btw.. grym fisk! 

Ja gört! :) se till att han kommer tillbaka.. han är fortfarande sveriges bästa importör.. 
Jaha irwini hamnat hos dig? Bra att ha ifall du behöver såga nåt :) 
Hur stor är den nu? Var 45cm när Therese köpt den....om jag minns rätt .
Skrivet av pleco
Jaha irwini hamnat hos dig? Bra att ha ifall du behöver såga nåt :) 
Hur stor är den nu? Var 45cm när Therese köpt den....om jag minns rätt .
Ja den är på kollo.. jadu.. det går ju inte skitfort men aningen större? Finns bild i min bildtråd..
Heeeelt galna fiskar du fick med dig!07 Kul story också, skaplig fiskresa. Riktigt kul att du delade med dig! 
1/8
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.