Bilder och filmer

»

Planet Tellus

1/4
En gång mfk, alltid mfk. Gnistan tog eld åter. I denna tråd kommer jag att uppdatera med mina pyssel, inköp och fiskar. 

Öppnar med mitt senaste inköp från Tyskland och tackar xbackarowana för all hjälp med frakt.
Ser väldigt lovande ut. Var köpte du dina?
Skrivet av faltaren
Ser väldigt lovande ut. Var köpte du dina?
Tack, tyckte detsamma så kunde inte hålla mig :)
Exakt var vet nog bara xbackarowana Han gjorde en tråd om medköpare av BDs, det är de som simmar i mitt kar nu.
Aha ja den såg jag 
Skrivet av Tellus
En gång mfk, alltid mfk. Gnistan tog eld åter. I denna tråd kommer jag att uppdatera med mina pyssel, inköp och fiskar. 

Öppnar med mitt senaste inköp från Tyskland och tackar xbackarowana för all hjälp med frakt.
Får kapa din tråd lite o lägga upp bilder på mina när jag kommer hem03
Riktigt kul o se, och välkommen tillbaka får jag väl säga då! 05 Fantastiskt fina plättar det där.
Skrivet av HampusH
Riktigt kul o se, och välkommen tillbaka får jag väl säga då! 05 Fantastiskt fina plättar det där.
Tackar för välkomnandet! 02 Ja det kan bli fina bd ex. Aldrig köpt så dyr fisk dock... sjukt nojigt. Känns lite bättre nu när man fått igång dem i vatten och käk.
Skrivet av Tellus
Tackar för välkomnandet! 02 Ja det kan bli fina bd ex. Aldrig köpt så dyr fisk dock... sjukt nojigt. Känns lite bättre nu när man fått igång dem i vatten och käk.
Du klarar dig gallant som jag sett85
Mina BDs tänker inte på något annat än röda mygglarver 47 Ett nytt försök, levande Tubifex och guppys.
Skrivet av Tellus
Mina BDs tänker inte på något annat än röda mygglarver 47 Ett nytt försök, levande Tubifex och guppys.
Du kommer inte långt med den där guppy påsen ;) har du testat mata med daggmask?
Skrivet av pleco
Du kommer inte långt med den där guppy påsen ;) har du testat mata med daggmask?
Jupp, ratades totalt. Även räkor. Förhoppningen var väl att utveckla någon slags självbematning med guppys men kanske blir som du säger, att de slukas upp direkt. Nåväl, bara de kommer ner i magen på dem är jag nöjd 55
Att ha levandefoder i akvariet gör det svårare att få rockorna äta annat, testa tina rödamygg i ett glas med några skalade räkor eller fiskkött, låt det ligga i en kvart sen mata bara med räkor, förhoppningsviss blir rockorna intresserade av räkorna som luktar mygglarver.... funkar bättre om rockorna får svälta i en några dagar .
Skrivet av pleco
Att ha levandefoder i akvariet gör det svårare att få rockorna äta annat, testa tina rödamygg i ett glas med några skalade räkor eller fiskkött, låt det ligga i en kvart sen mata bara med räkor, förhoppningsviss blir rockorna intresserade av räkorna som luktar mygglarver.... funkar bättre om rockorna får svälta i en några dagar .
Tack för goda råd! 02
Går mot kallare tider så tänkte installera doppvärmare. Hört att rockor kan bränna sig och få infektioner. Dags för trådens första pyssel 03 Börjar enkelt... före/efterbild
Skrivet av Tellus
Det jag gör för att få över mina fiskar på annat är att ta röda mygg och sjunkande hikkari pellets och låta de ligga ihop några timmar så pellets ha dragit in allt från myggen .
då tar de flesta fiskar det. 
Skrivet av MrWatt
Det jag gör för att få över mina fiskar på annat är att ta röda mygg och sjunkande hikkari pellets och låta de ligga ihop några timmar så pellets ha dragit in allt från myggen .
då tar de flesta fiskar det. 
Brukar ta pellets som steg två efter räkor/fiskkött , några timmar är alldeles för mycket, det räcker med 10-15min och just hikari sinkingspellt är riktig torra så det går snabbre än andra pellets .
Har två hybrider som käkar pellts som lagts med hackande daggmask och en vf orbigny som också käkar pellts men är inte riktigt på hugget ännu som hybriderna so tar pellts i "luften" :)
Skrivet av pleco
Brukar ta pellets som steg två efter räkor/fiskkött , några timmar är alldeles för mycket, det räcker med 10-15min och just hikari sinkingspellt är riktig torra så det går snabbre än andra pellets .
Har två hybrider som käkar pellts som lagts med hackande daggmask och en vf orbigny som också käkar pellts men är inte riktigt på hugget ännu som hybriderna so tar pellts i "luften" :)
Tack pleco 83 kör din metod
Skrivet av pleco
Har försökt och försökt men utan framsteg. Börjar bli orolig över dem nu då de tunnar ut, är rätt smala.
Smakar de inte på räkor/fiskkött?
Matar du fortafarande med mygglaver ?
Skrivet av pleco
Smakar de inte på räkor/fiskkött?
Matar du fortafarande med mygglaver ?
försöker få in de på hikari genom att låta de suga upp myggsaft. dissar allt
1/4
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.