Skrivet av SvartaDiamanten
Heheh svampus lite avundsjuka finns det iafall i dig det va faktiskt mitt mål med denna projekt :) mmm plats syresättning e.t.c du kommer inte känna igen denna ytan inom kort ! Om jag ska odla på stora djur så krävs det en vis standard, grund för att dem ska få lusten att para sig ändå eller hur ? och därifrån får man effektivisera . ständiga förbättringar ! Annars har jag bara kastat mina pengar och svett i sjön !
Haha, kalla det vad du vill... Förstår inte varför du tolkade mitt inlägg negativt. Om ditt mål med det här är att göra folk avunsjuka så gör du det av helt fel anledning, så det hoppas jag inte. BDs är inget jätteovanligt idag heller, så om du ska göra folk avundsjuka är det ju superhybrider du ska satsa på.
Frågan var inte riktad mot dig som om jag tror att du gör fel. Men du måste ju förstå att med så där många stora och dyra rockor på en sådan liten yta, med ett litet ytterfilter, så får jag lov att höja ett ögonbryn och klia mig på hakan lite. Det gör nog de flesta... Vet inte hur länge du hållt på inom akvariehobbyn eller hur länge du sysslat med rockor, men detta är stora levande djur som kräver otroliga mängder mat. Och därmed så skitar de ner säkert 10 gånger mer än de flesta andra fiskar. Därmed krävs en filtrering upphöjt till 10, eller en satans massa VB och bra vattenkvalité. Detta antar jag att du är fullt medveten om, därav mina funderingar. För jag får det inte att gå ihop...
Med så många rockor i den storleken, på den lilla ytan, så undrar jag (en helt vanlig fråga, inget personligt negativt mot dig) hur du har löst filtrering och syresättning. Jag är uppriktigt nyfiken, och vill veta hur du ska gå till väga. Jag skriver till dig, en rovfiskmedlem till en annan, eftersom jag själv inte hade vågat göra sådär. Jag hade varit alldeles för nojjig över vattnet och fiskarna.
Med vänliga hälsningar...