Odling

»

Studio Rocka Fett !

1/11
Projektet Studio Rocka Fett Har förverkligats, idén med denna tråd/sida är till för oss akvarister som har ett stort intresse för den SvartaDiamanten .                                                      I kontakt med en professionel odlings farm som va med de begränsade antalet att exportera ut från xingu floden innan förbjudet verkställdes.                               Hans rockor är veterinär kontrollerade för sjukdomar samt genetiska deformationer. Idag exporterar han över Europa mot Asien samt arab länderna just för att han har exklusive kvalité på sina rockor.                                 2016-07-15 bestämde vi oss för en träff och se över de "F1"10 rockorna som vi beställde , med omsorg och kärlek valde vi ut de mest potentiella individerna för denna projekt för att nå framgång  för avel av de 200 som simmade i hans kar . Varje rocka är veterinär kotrollerade innan avhämtning .(Bilderna nedan är VF avelsdjur)
Mycket fina. Jag verkar dock ha problem med sidan idag. Kan bara se vissa bilder. Fått hem dina?
När du har fått fram valpar så köper jag gärna utav dig :) så slipper man åka utomlands ! 
Shit! Du har då slagit på stort :) 
Skrivet av faltaren
Mycket fina. Jag verkar dock ha problem med sidan idag. Kan bara se vissa bilder. Fått hem dina?
Japp kommer en uppdatering senare :)
Skrivet av Stingraylove
När du har fått fram valpar så köper jag gärna utav dig :) så slipper man åka utomlands ! 
Du är jättevälkommen ! Tålamod bara kanske 8 månader så du har tid på dig att spara ;)
Skrivet av Wrandel
Shit! Du har då slagit på stort :) 
Ja dem som känner mig brukar säga att när jag gör något så överdriver jag ;)
Skrivet av SvartaDiamanten
Ja dem som känner mig brukar säga att när jag gör något så överdriver jag ;)
Göra ordentligt heter det 01
Skrivet av faltaren
Göra ordentligt heter det 01
58 Ordentligt va ordet !
Skrivet av faltaren
Mmm fast det där är föräldrarna . Dem är ju fina i teckning tycker faktiskt jag med ,när jag såg dem live 33helt galet stora djur ! Något som jag fick lära mig av tysken va att han la en okänd större summa på avelsgrupp VF tidigare och fick hem det och började avla på dem det blev framgångsrik med valpar fast med genetiska fel samt sjuka valpar med herpes något sjukdom till och med maskar . Genetiska felet och sjukdomen kunde leva i dem och flera år framåt utan att det bryts ut . Alltså redan som foster i magen då den bildads är den vikigaste delen för kvalitén . All det hamnade i kassation och fick börja om , de va värda noll kronor. Så nuvarande grupp så var det säkrare att veterinär kontrollera dem fria från sjukdomar ,maskar,blodtest e.t.c och även bra för att visa kunderna intyget ! En form av skydd att man har köpt bra grejer 08.
Fast rays, Take away !
Daym!
Jävlar i min frigolitlåda, helt okej start på detta projektet!! 66

Men tillåt mig att vara lite fundersam. Hur ska det där hålla i längden? Alla de där rockorna, på den lilla ytan, med det där ytte pyttefiltret? Vad har du mer som syresätter vattnet mer än den? Antar att du har gratis vatten, eller kommer ha en saftig vattenräkning fr.o.m nu... 23 Räkna med 100% vattenbyte några gånger i veckan liksom. 69
Skrivet av HampusH
Jävlar i min frigolitlåda, helt okej start på detta projektet!! 66

Men tillåt mig att vara lite fundersam. Hur ska det där hålla i längden? Alla de där rockorna, på den lilla ytan, med det där ytte pyttefiltret? Vad har du mer som syresätter vattnet mer än den? Antar att du har gratis vatten, eller kommer ha en saftig vattenräkning fr.o.m nu... 23 Räkna med 100% vattenbyte några gånger i veckan liksom. 69
Heheh svampus lite avundsjuka finns det iafall i dig det va faktiskt mitt mål med denna projekt :) mmm plats syresättning e.t.c du kommer inte känna igen denna ytan inom kort ! Om jag ska odla på stora djur så krävs det en vis standard, grund för att dem ska få lusten att para sig ändå eller hur ? och därifrån får man effektivisera . ständiga förbättringar ! Annars har jag bara kastat mina pengar och svett i sjön !
Borde du inte skaffa alla kar/dammar innan du köper så många rockor? Trodde faktiskt att det var valpar du skulle köpa och då hade ju utrymmet varit helt ok i början, men nu... 71

Även på relativt kort tid kan jag tänka mig att det blir problem med honor som inte är sugna pga platsbrist och hanar som är desto sugnare och försöker ändå...
Heheh svampus lite avundsjuka finns det iafall i dig det va faktiskt mitt mål med denna projekt :) mmm plats syresättning e.t.c du kommer inte känna igen denna ytan inom kort ! Om jag ska odla på stora djur så krävs det en vis standard, grund för att dem ska få lusten att para sig ändå eller hur ? och därifrån får man effektivisera . ständiga förbättringar ! Annars har jag bara kastat mina pengar och svett i sjön !
Haha, kalla det vad du vill... Förstår inte varför du tolkade mitt inlägg negativt. Om ditt mål med det här är att göra folk avunsjuka så gör du det av helt fel anledning, så det hoppas jag inte. BDs är inget jätteovanligt idag heller, så om du ska göra folk avundsjuka är det ju superhybrider du ska satsa på.

Frågan var inte riktad mot dig som om jag tror att du gör fel. Men du måste ju förstå att med så där många stora och dyra rockor på en sådan liten yta, med ett litet ytterfilter, så får jag lov att höja ett ögonbryn och klia mig på hakan lite. Det gör nog de flesta... Vet inte hur länge du hållt på inom akvariehobbyn eller hur länge du sysslat med rockor, men detta är stora levande djur som kräver otroliga mängder mat. Och därmed så skitar de ner säkert 10 gånger mer än de flesta andra fiskar. Därmed krävs en filtrering upphöjt till 10, eller en satans massa VB och bra vattenkvalité. Detta antar jag att du är fullt medveten om, därav mina funderingar. För jag får det inte att gå ihop...

Med så många rockor i den storleken, på den lilla ytan, så undrar jag (en helt vanlig fråga, inget personligt negativt mot dig) hur du har löst filtrering och syresättning. Jag är uppriktigt nyfiken, och vill veta hur du ska gå till väga. Jag skriver till dig, en rovfiskmedlem till en annan, eftersom jag själv inte hade vågat göra sådär. Jag hade varit alldeles för nojjig över vattnet och fiskarna. 02

Med vänliga hälsningar... 
Kom ihåg att nya filter tar flera veckor innan det är igång och gör nytta, det bästa vore att ha allt på plats och inkört innan du hämtar rockorna men men rockorna är redan framme , mata mycket mycket sparsamt och byt mycket vatten.
Skrivet av djr83
Borde du inte skaffa alla kar/dammar innan du köper så många rockor? Trodde faktiskt att det var valpar du skulle köpa och då hade ju utrymmet varit helt ok i början, men nu... 71

Även på relativt kort tid kan jag tänka mig att det blir problem med honor som inte är sugna pga platsbrist och hanar som är desto sugnare och försöker ändå...
Jo förstår dig .men dem är inte könsmogna föräns 8månader-1.5 år beroende på individ.  så jag har ju ändå 8 månader på mig att bättra på det . Om det är ok för eran syn annars sätter jag in 5 polacker för att göra grovjobbet för att ni ska besöka studio Rocka fett i framtiden ;)hehe dem blir färdiga på 3 dagar
Skrivet av pleco
Kom ihåg att nya filter tar flera veckor innan det är igång och gör nytta, det bästa vore att ha allt på plats och inkört innan du hämtar rockorna men men rockorna är redan framme , mata mycket mycket sparsamt och byt mycket vatten.
pleco från start till grund så är du den bästa på att tipsa mig och coacha mig på hur jag ska göra vad jag ska tänka på  ! Jag uppskattar verkligen det och behöver din expertis hjälp för alltid . Jag lever för att lära ! Säg till när du kommer till gbg så bjuder jag på whiskey i studio Rocka fett kan vi skåla över utveckling "tips" 16 Halva fx6 är inkörd sedan 2 år tillbaks köpte en splitter ny byte ut halva av innehållet hehhe för att gradera mig aktiv kol .
Jo förstår dig .men dem är inte könsmogna föräns 8månader-1.5 år beroende på individ.  så jag har ju ändå 8 månader på mig att bättra på det . Om det är ok för eran syn annars sätter jag in 5 polacker för att göra grovjobbet för att ni ska besöka studio Rocka fett i framtiden ;)hehe dem blir färdiga på 3 dagar
Hur stora är rockorna? Jag har rockor som åtminstone ser mindre ut än dom där som är könsmogna. Men BD tar kanske längre tid på sig? Det har jag faktiskt ingen koll på. 

När fabriken är i full gång så kommer jag gärna på ett studiebesök :) 
1/11
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.