Bilder och filmer

»

Linneas gott och blandat

1/3
Ja då blev det en tråd om vad som finns här hemma, har tyvärr inte så mycket rovfiskar men det blir säkert mer av det i framtiden. 
I dagsläget står det 5 stycken akvarium i lägenheten med lite gott och blandat!

Startar med en video på en munruvande jordätare (tuppkamsciklid) så fylls det på allt eftersom! 16
Så du har dykt upp här också.. kul!
Skrivet av CptMigraine
Så du har dykt upp här också.. kul!
Absolut! Startade en tråd om mina små channor för någon vecka sen!04
Grymt.. välkommen till källargymmet!
Härligt med till bildtråd :)

Vad simmar i dom andra burkarna?
Grymt trevligt klipp! Man blir ju sugen på jordätare igen... 07
Just nu är det 450, 325, 100, 54 och 18 liters akvarium som jag har. Blir en lång lista om jag ska skriva från alla dem, måste ta lite nya bilder först. 04

Hittade en lite äldre video på två betta albimarginata hanar som bråkar om revir. 
Hade den sparad på fel ställe så blev dålig kvalité men får se om jag kan göra en ny senare.

Betta gruppen (har 5 hanar med 3 honor) går i ett 100l med oryzias woworae, copella arnoldi och röda ancistrusar. 
Fan va snyggt!!!
Diggar mer och mer bettas 15
Skrivet av Sjebbe
Fan va snyggt!!!
Diggar mer och mer bettas 15
De är grymma!! Helt annorlunda än de vanliga i butik. De här smyger bland botten och stirrar ut en. 16
Skrivet av LinneaL
De är grymma!! Helt annorlunda än de vanliga i butik. De här smyger bland botten och stirrar ut en. 16
Kan det vara så att jag aldrig sett några i butik. Har ju två nano ståendes...83
Skrivet av Sjebbe
Kan det vara så att jag aldrig sett några i butik. Har ju två nano ståendes...83
De fungerar åt ett par iallafall! 
Har man flera hanar så vill de ha plats att kunna hålla ett eget revir i hörn eller under en rot. 04
Och dom gillar ju lite gammalt stillastående vatten tänker jag. Lagom lite underhåll hahaha 
Skrivet av Sjebbe
Och dom gillar ju lite gammalt stillastående vatten tänker jag. Lagom lite underhåll hahaha 
Rent vatten är viktigt dock då de ofta är lite känsliga mot dåliga värden, munruvande gillar lite flöde medans bubbelbo byggare gillar stillastående. Men de hämtar syre från ytan som channor 04
Inte dåligt vatten men alltså lite "lugnare" då då 01
Blev lite blandade och halvtaskiga bilder nu på akvariumen.

450l med 6300l/h och generellt är det P. scalare rio nanay F1 + VF, P. leopoldi VF, krobia xinguensis, Geophagus Steindachneri och många roliga malar, behöver rensa en hel del växter men blev en bild nu.
325l, 4 vuxna diskusar som går i karantän. Fick in en massiv sjukdom som tog död på nästan hela gruppen men nu verkar de må bra igen efter över ett halvårs kämpande.
54l hightec, guppys och räkor mestadels!
18l är det channa asiatica yngel och boraras maculatus.

Bättre bilder på fiskarna kommer sen! 16
Växtkaret va snyggt! Sånna rördelar i glas är fränt. 02
Det är för CO2t va?
Skrivet av Sjebbe
Växtkaret va snyggt! Sånna rördelar i glas är fränt. 02
Det är för CO2t va?
Tack! Haft näringsproblem där i men är på bättring nu, lilypipes i glas är för insug och utblås till ytterfiltret! 04
Aha, men det finns sånna i glas för CO2 med har jag för mig. I Hong-kong var aquascaping rätt stort, såg massvis med sånna rör iaf.
Det finns många olika saker som de kommer på! 13

Gjort i glas till mitt co2 från en sodastream tub har jag en droppräknare, backventil och co2 mätare, sedan är det syreslang och en bazooka (har även regulator och magnetventil). 
Skrivet av LinneaL
Det finns många olika saker som de kommer på! 13

Gjort i glas till mitt co2 från en sodastream tub har jag en droppräknare, backventil och co2 mätare, sedan är det syreslang och en bazooka (har även regulator och magnetventil). 
HAHAHA, nu tappade bort mig helt. Fattade nada men coolt att du har bazooka i akvariesammanhang 12
1/3
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.