Fick hem min pool idag. Vi diskuterade ju dessa i tråden Studio rocka fett men jag tänkte att det kanske är bättre att starta en ny för poolerna.
Materialet känns jävligt starkt och bra måste jag säga. Kommer nog inte att vara orolig att ha rockor i av den anledningen. Det som slog mig är att den, såklart, luktar rätt mycket. Även om många material luktar men är ofarliga så känns det inte helt 100%. Man vet ju inte heller vad denna är tvättad med för Kinesiska rengöringsmedel? Vågar jag använda den ändå? Tänkte spola av den ordentligt och sedan köra en testpilot en dryg vecka innan jag langar i rockor iaf. Om jag inte byter vatten på 7+ dagar så borde ju min Tsn visa tecken på förgiftning som skulle ta kål på rockorna? Kommer oavsett att byta vatten till dem typ var tredje dag så koncentrationen kommer att bli mycket lägre om den släpper ut något farligt. Tror definitivt att det är lugnt. Hur stämda skulle de inte bli om poolen släpper ut farliga gifter där folks barn tar kallsupar, men ändå..
Tvätta ordentligt och fyll den i några dagar sen byt all vatten, känner folk som haft fiskar i såna pooler flera år utan problem, även akvariebutiker har haft fisk i pooler som Ciklidhuset i Lerum och Thomas Zoologiska i Karlskoga.
Vad kostade poolen och var beställde du den?
1029kr eller något sådant från vidaxl. Innermått 259*170*61cm så det var lite mindre än vad jag trodde men det är perfekt :) Stagen går dock ut lite mer på sidorna men jag ska kolla om man kan hoppa dem där den står mot väggen.
Du kan slippa stagen om du skruvar fast ramen mot väggen.
Ja uppdatera med bilder ! Sprid gärna erfarenhet och kompis till mig :)
Verkar riktigt schysst faktiskt :)
Istället för en ny soffgrupp liksom..
Riktigt nice ! Men hur är filtreringen? tänkte kan man andvända en sån pump till pool just enbart för att öka syresättning och så kanske någon form av ytterfilter?
Kan man få länken till poolen du köpte :) tänkte beställa 1 sådan till Studio Rocka Fett
Nu har jag inte trillat in på MFK på åratal så jag minns knappt hur man hittar dit. Men sök efter diverse trådar om folks "ghetto pond" så lär du få förslag på diverse brödbackar och filterlösningar.
Ser dock direkt livsfarligt ut när man kommer hem på småtimmarna med 4 promille i kroppen..

Skrivet av theDOUCHE
Vad väntar du på heheh ! Bara tuta och köra . Du är ju händig har sett ditt spektakulära filter system helt sjukt !!!!!
Kommer att bygga ett droppfilter på någon sorts ställning som står i poolen. Har en powerhead på 8000l/h som bara ligger så jag börjar med den och byter mycket vatten.
Ska byta 100% vatten imorn och sedan köra en Tsn som testpilot i en vecka. Nästa helg åker första rockan i om allt är grönt!
Aja håller tummarna för dig !men vet att det kommer att gå fint