Snygga! De måste ha gått hos ett riktigt proffs innan.
Kul att få följa fisk från tidigt stadie.
:)
Är det en rasbora du håller med ynglen?

Skrivet av Sjebbe
Kul att få följa fisk från tidigt stadie.
:)
Är det en rasbora du håller med ynglen?
Verkligen! Kommer bli roligt att testa sig fram med dem och se hur fort allting tar sig. :) Blir lättare när de blir några centimeter till så jag får mer möjligheter med foder.
Jag har 6st Boraras maculatus tillsammans med dem för att de ska äta lite överflödig mat.

Skrivet av LinneaL
Verkligen! Kommer bli roligt att testa sig fram med dem och se hur fort allting tar sig. :) Blir lättare när de blir några centimeter till så jag får mer möjligheter med foder.
Jag har 6st Boraras maculatus tillsammans med dem för att de ska äta lite överflödig mat.
Med bra vatten och tillgång till mkt mat växer dom fort :)
Trodde det var små espei först men fläcken på sidan var för liten. Dom kan lätt bli mat dom själva var det lider :P

Skrivet av Sjebbe
Med bra vatten och tillgång till mkt mat växer dom fort :)
Trodde det var små espei först men fläcken på sidan var för liten. Dom kan lätt bli mat dom själva var det lider :P
Byter 70% varannan dag ungefär, ytterfilter i det och mat ungefär 5ggr/dag. :) Förhoppningsvis slipper fiskarna bli mat innan channorna flyttar!
De går bara i ett tillfälligt 18l nano nu, ska flyttas till 100l eller 325l så fort de börjar kunna ta sig över ytspänningen.

Skrivet av LinneaL
Byter 70% varannan dag ungefär, ytterfilter i det och mat ungefär 5ggr/dag. :) Förhoppningsvis slipper fiskarna bli mat innan channorna flyttar!
De går bara i ett tillfälligt 18l nano nu, ska flyttas till 100l eller 325l så fort de börjar kunna ta sig över ytspänningen.
I det tempot är dom 15 cm innan veckan är slut haha
Dåså, kommer bli bra det där. C.asiatica äter mest insekter och kräftdjur i naturen. Men du gör nog klokt i flytta dom när dom nått samma storlek som rasbororna.

Skrivet av Sjebbe
I det tempot är dom 15 cm innan veckan är slut haha
Dåså, kommer bli bra det där. C.asiatica äter mest insekter och kräftdjur i naturen. Men du gör nog klokt i flytta dom när dom nått samma storlek som rasbororna.
Haha hålls de runda kanske de inte äter varandra!
Vet du i vilken storlek ungefär som de brukar kunna ta sig över ytspänningen?
Är lite orolig över att de ska hoppa ur det lilla, det enda som inte har täcklock.
Dag 7, den största har vuxit ifrån rejält. Väldigt olika storlekar på dem nu och den stora verkar ha någon missbildning på ryggraden. Får se om det rätar ut sig. :)

Skrivet av LinneaL
Den lär nog få flytta till mitt 100l inom den närmaste veckan iallafall, den är nästan lika lång som borarasen nu.
Verkar vara en liten böj på ryggraden som du ser på en av bilderna. I vanliga fall skulle jag culla den (vet inte det svenska ordet för det), men det tar emot med de här! Får se hur det växer sedan.

Culla?
Vänta och se, ofta kan udda djur tillhöra dom som charmar mer :)
Aha, jo selektiv avel/odling är väl rätt så förekommande i djursammanhang.
Blir lite tråkigt om kullen är liten bara :/