Såg att där är massa små djur som kryper runt på akvarieglaset. Någon som vet vad det är??? Svåra att få på bild.. Simmar runt med14
Minns inte exakt vad de heter, men tror det är små djur som kommer när man matar för mycket och byter för lite vatten. Finns även nå små maskar man kan få av samma anledning. Inte helt 100%, men tror det är så... Inget farligt i sig, men ett tecken på att du bör byta mer vatten. 
Tack! Hmmm ja som tycker att jag inte gör något annat än o byta vatten..51
Sålänge de inte är fiskparasiter så.
Jag har liknande saker i mitt lilla kar och där sker ju ofta lite övermatning eftersom det är ett grow out. Aldrig märkt något problem och vid tätare vattenbyten så brukar dom minska. 
Skrivet av HampusH
Minns inte exakt vad de heter, men tror det är små djur som kommer när man matar för mycket och byter för lite vatten. Finns även nå små maskar man kan få av samma anledning. Inte helt 100%, men tror det är så... Inget farligt i sig, men ett tecken på att du bör byta mer vatten. 
Planaria.
Har haft samma grejer i några av mina burkar. Flitiga vattenbyten och lite mindre käk en vecka eller två har löst problemet hos mig.
Stort tack alla! Inge farligt alltså,då har man lite koll på saken. Blir extra vb.02
Varför får aldrig jag sådana små skojiga djur i mina burkar... 20
Skrivet av theDOUCHE
Varför får aldrig jag sådana små skojiga djur i mina burkar... 20
Var glad för det! Må vara ofarligt men ser inte så trevligt ut. 03
Skrivet av PerraB
Jo det är intressant ju! & hjälper säkert till med nedbrytning & matrester, annars kan man ha det som levande foder till småfisk! 83
Jag fick hem 50st småsniglar på posten idag på tal om saken! 95
Skrivet av theDOUCHE
Jo det är intressant ju! & hjälper säkert till med nedbrytning & matrester, annars kan man ha det som levande foder till småfisk! 83
Jag fick hem 50st småsniglar på posten idag på tal om saken! 95
Sant. Dom äter ju resterna. 03 Men finns trevligare foder. Jag hatar dom! 04
Skrivet av PerraB
Haha nä.. Blir lite WTF känsla när man såg dom74
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.