sf_tetras
»Hoplias med pleuros?
Har funderat på att slänga i en malabaricus eller curupira kring 30cm med mina pleuros(25-35), eldål(60cm) och dats(20-25cm), kan det funka eller är det bara en jäkligt dum idé? Karet är 230×60×60.
Inga rockningar
Testa
Ne men ibland fungerar det och ibland inte, oftast fungerar det inte. Beror ju lite på psyket hos den aktuella fisken. Har som exempel sett att flertalet har kunnat ha erythrinus ihop med allehanda fisk, men för mig fungerade det inte. Han lät min dat vara ifred, men gav sig på andra fiskar så dina pleuros kan ligga i riskzonen. Och oftast ser man ju Hoplias gå själva

Inga rockningar
Vargtetror är ju genrellt inga snälla fiskar, så jag skulle inte rekommendera den mixern. Men om du bestämmer dig för att testa så var redo att plocka ut vargtetran snabbt. Och håll koll på karet några timmar efter isläpp, samt när du släcker karet och se hur de betéer sig. Som sagt, vargtetror kan vara riktigt brutala, så om du är rädd om de andra fiskarna så skulle jag avråda dig från att släppa i den. Särskilt med tanke på att den är större eller lika stor som de andra. Skulle de andra fiskarna vara minst 45cm allihop så hade de nog hade en bättre chans.
Inga rockningar
Jag har en mala tillsammans med lite blandade firrar, än så länge är det endast erythrinusen den ryker ihop med. Visserligen är den bara 15 cm och attityden har inte vuxit fram än, samt att det är individuellt hur griniga dom kan va.
Så, testa, testa inte, beror lite på om du vågar utsätta dom andra fiskarna för skador eller till och med död. Dom har ju ett rykte om sig, men det betyder inte att det är omöjligt. Hur det skulle fungera med en curupira kan jag inte uttala mig om, men chansar på att dom har ett likvärdigt temperament.
Men som Svampus sa, håll koll på den, inte bara dom närmsta timmarna utan flera dagar. Att flytta den från ett kar till ett annat kan göra den stressad och därför bete sig lugnare än vad den egentligen är.
Det kan gå blixtsnabbt från att allt är lugnt till att den får för sig att en annan fisk inte borde finnas längre, så det är allt en jävla chansning att sätta ihop en så stor varg med andra fiskar.
Så, testa, testa inte, beror lite på om du vågar utsätta dom andra fiskarna för skador eller till och med död. Dom har ju ett rykte om sig, men det betyder inte att det är omöjligt. Hur det skulle fungera med en curupira kan jag inte uttala mig om, men chansar på att dom har ett likvärdigt temperament.
Men som Svampus sa, håll koll på den, inte bara dom närmsta timmarna utan flera dagar. Att flytta den från ett kar till ett annat kan göra den stressad och därför bete sig lugnare än vad den egentligen är.
Det kan gå blixtsnabbt från att allt är lugnt till att den får för sig att en annan fisk inte borde finnas längre, så det är allt en jävla chansning att sätta ihop en så stor varg med andra fiskar.
Inga rockningar
Hade en mala i ett tvådelat 720. Jag vågade knappt stoppa fingrarna på hans sidan. Han var konstant skrapad på nosen då han gjorde utfall på avdelaren och mot fiskarna på andra sidan. 15cm tror jag den var innan den hoppade ut.
Jag skulle inte köra en varg i en com-tank. Väldigt oberäknelig och kan göra ordentlig skada om man räknar tänderna är mina erfarenheter. Men....så klart det finns undantag där det fungerar :)
Jag skulle inte köra en varg i en com-tank. Väldigt oberäknelig och kan göra ordentlig skada om man räknar tänderna är mina erfarenheter. Men....så klart det finns undantag där det fungerar :)
Inga rockningar
Yes, tack för snabba svar, ser att mitt första svar inte kom in på tråden av nån anledning. Men tar nog och hoppar över malabaricus eller curupira i comtanken
Har kört med röd vargtetra innan med fisk, för mig funkade det halvt om halvt, vissa ignorerade den totalt, andra hatade han helhjärtat och andra var han tvungen och få råpisk av för att låta bli 

1 annan rockar det här!