Fiskrelaterat

»

Bett och skador

Bara av ren nyfikenhet. 
(känner att jag måste kolla att jag inte e ensam) 
Så jag grejade i karet igår. 
Självklart e jag lite okoncentrerad på vad jag gör och sträcker mig lite för nära,
Antingen kniven eller fengäddan.
Varpå jag känner att det sved till så jag rycker tillbaka handen. 
Mycket riktigt är det någon som smakade på mig. 

För att summera. 
Nu ha jag fått mig ex antal stötar av en el mal. 
Blivit biten av en vargtetra. 
Channa pleuropthalma Och channa marulioides har bitit mig. 
Och nu antingen kniven eller fengäddan (endlicheri) (den lilla)
Mm 

Ha Ni haft liknande problem??
Skrivet av MrWatt
Bara av ren nyfikenhet. 
(känner att jag måste kolla att jag inte e ensam) 
Så jag grejade i karet igår. 
Självklart e jag lite okoncentrerad på vad jag gör och sträcker mig lite för nära,
Antingen kniven eller fengäddan.
Varpå jag känner att det sved till så jag rycker tillbaka handen. 
Mycket riktigt är det någon som smakade på mig. 

För att summera. 
Nu ha jag fått mig ex antal stötar av en el mal. 
Blivit biten av en vargtetra. 
Channa pleuropthalma Och channa marulioides har bitit mig. 
Och nu antingen kniven eller fengäddan (endlicheri) (den lilla)
Mm 

Ha Ni haft liknande problem??
Enda som jag råkat ut för i samma kategori är att diskusarna pickar på en vid handmatning, men det är sällan de drar blod 16 23 Aurantin har kikat hungrigt på fingrarna nån gång när man varit ner o pillat med något innan matning men flyr undan rätt snabbt när man rör på handen. 
Skrivet av Wur
Enda som jag råkat ut för i samma kategori är att diskusarna pickar på en vid handmatning, men det är sällan de drar blod 16 23 Aurantin har kikat hungrigt på fingrarna nån gång när man varit ner o pillat med något innan matning men flyr undan rätt snabbt när man rör på handen. 
Du ha dresserat firrarna riktigt bra 03

Skicka hemligheten på hur du fick dem så snäll 
Smygande gars som bits har jag råkat ut för, inte allt för många gånger som tur är. Sen har jag haft hela pekfingret i munnen på en datnioides en gång, haha. Största exemplaret här hemma på 45cm+ tyckte mitt finger så intressant ut när jag stod och grejade med ett utblås vid vattenytan. De har som tur är inga tänder att skryta med, så det blev inga skador. Men fan va märkligt det var. 75
Skrivet av HampusH
Smygande gars som bits har jag råkat ut för, inte allt för många gånger som tur är. Sen har jag haft hela pekfingret i munnen på en datnioides en gång, haha. Största exemplaret här hemma på 45cm+ tyckte mitt finger så intressant ut när jag stod och grejade med ett utblås vid vattenytan. De har som tur är inga tänder att skryta med, så det blev inga skador. Men fan va märkligt det var. 75
Just ja 
Du har ju en riktig jätte där borta 03
Snyggt litet märke 03

Jag har fått ett antal bett av jätteguramin Gösta som numer mäter ca 50cm (och senaste året har fått sylvassa tänder). Han hugger på allt och har också gett mig snygga stickmärken med ryggfenan.
Jaguarcikliderna bits när de leker och jag försöker göra rent så där har det blivit en del blodiga märken...
Jag har haft en ornatipinnis fengädda hängande i pekfingret när den misstog mig för räkan jag försökte mata gulpern med..

Och så sägs det att akvariehobbyn är töntig 01
För några år sedan när jag hade påfågelciklider var jag med om en liknande grej..
Höll på med ett filter och påfåglarna va ju inte direkt rädda av sig så dom höll till kring min hand hela tiden då.. Jag tyckte att mitt lillfinger kändes lite konstigt varpå jag såg och kände att mitt finger va i munnen på ena påfågeln :P den ville ju inte släppa direkt heller haha..
Annars har jag haft praktbotior som simmat och nypt mig i armen (känns mer än man tror) och så har jag haft en arowana som tog sats och simmade/hoppade in i min arm (tappert försök o fly) 
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.