sf_polypterus

»

Erfarenheter av Öronål?

Erfarenheter av öronål mottages! :)
Riktigt mysig fisk. Väldigt lugn och fredlig, kan givetvis få tag i småfisk men egentligen bara det som går in i munnen. Rymmer lätt från karet om du har hål i i täckglasen exempelvis... Så täck över dessa med exempelvis en bit filtermatta eller dylikt. Står 90cm lite här och var som maxstorlek, men jag har aldrig sett eller hört någonstans om exemplar över 40-45cm. Har haft 2 st, kommer lätt skaffa igen.
Lutar åt att införskaffa ett par. Men läste nånstans att dom verkar ha lätt att bara gå och dö hur som helst.....
Skrivet av PerraB
Lutar åt att införskaffa ett par. Men läste nånstans att dom verkar ha lätt att bara gå och dö hur som helst.....
I mitt fall så vill jag minnas att en hoppade ut och en sögs in i ytterfiltret... Förutom att de verkar vara självmordsbenägna så ska de inte vara svårare än en annan fengädda eller liknande.
Skrivet av PerraB
Förutom att dom alltid lyckas hamna utanför karet och torkar ihjäl så är dom inte svåra att hålla liv i, jag har åtminstone aldrig haft några problem med mina som jag haft ett par år nu.
Ajaj. 20 Ja men då blir det ett par.  03
Blir nog även ett par endlicheri till då jag är svag för lower jaws. Fast hade ju varit fint med en bichir också. 04
Kan ju uppdatera lite med att jag nu har en öronål med god aptit som växer. Tuggade dock ihjäl en endlicheri som jag köpte samtidigt.35
Men har aldrig försökt rymma, så nåt lär man väl göra rätt...16
Pilnäbbsålen drog ju redan efter två dagar. Hittade stackaren mellan ställningen och väggen. 20
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.