sf_other

»

Leporinus

Någon som prövat någon art ur Leporinus?

Vet att jag sett Leporinus fasciatus på universeum simmandes lugnt och fridfullt. Men kan inte komma ihåg att någon privat har hållit dom. Finns 4 olika arter hos glaser inne för den som är nyfiken :)
Johan86 har väl såna?
Har för mig CptMigraine hade 2 st också för ett tag sedan?
har haft en L. Arcus, inget att rekommendera själva i alla fall, min var skygg och hovrade i mörkaste hörnet konstant och sen ZOOMade fram när det var mat, tog en tugga med sig in i mörka hörnet och åt... är nog roligare om man har ett par stycken.
Skrivet av Sjebbe
Någon som prövat någon art ur Leporinus?

Vet att jag sett Leporinus fasciatus på universeum simmandes lugnt och fridfullt. Men kan inte komma ihåg att någon privat har hållit dom. Finns 4 olika arter hos glaser inne för den som är nyfiken :)
Har haft den flera gånger , sist i lokalen men du verkar ha missat de trots flera besök i lokalen ;)
Snygg fisk men är lätt stressad i akvarium, skygg och det jag hartar de mest för är att de är fenbitare, alla jag haft har varit det .
Skrivet av pleco
Har haft den flera gånger , sist i lokalen men du verkar ha missat de trots flera besök i lokalen ;)
Snygg fisk men är lätt stressad i akvarium, skygg och det jag hartar de mest för är att de är fenbitare, alla jag haft har varit det .
Jaaaaa, längst in med spectabilis i nått utav dom större karen!?

Till mitt försvar så var din lokal episk! I klass med universeum...artrikdomen var topnotch! 60

Så dom elaka av sig? Skiljer det i beteende när dom i grupp eller för sig?
Ja med spectabilis :) imponerad, det va inget fel på ditt minne ju ;)

Hade som mest 4st och det va samma beteende, kankse funkar bättre i större grupp.
Haha ren tur :P 

Även mot större fiskar och mot varandra?
Nej inte mot strörre fisk, jag skulle inte ha de med finare malar tex eller fisk med långa fenor.
Tackar, lite vad jag ville få reda på. Tack pleco
Jag gillar leporinus släktet. Man ser dom inte så ofta i handeln förutom fasciatus. Har en ensam fasciatus nu. En shortbody tom.
Har haft 3st arcus. Även om dom var fina så var dom elaka jävlar. Ingen fisk i karet hade hela fenor och växter kunde man inte ha, inte ens anubias. Men tror jag ska köpa flera arter av Leporinus, då snyggheten vinner över elakheten. 02
Skrivet av Lutt
Jag gillar leporinus släktet. Man ser dom inte så ofta i handeln förutom fasciatus. Har en ensam fasciatus nu. En shortbody tom.
Har haft 3st arcus. Även om dom var fina så var dom elaka jävlar. Ingen fisk i karet hade hela fenor och växter kunde man inte ha, inte ens anubias. Men tror jag ska köpa flera arter av Leporinus, då snyggheten vinner över elakheten. 02
Bilder på SBn?

Konstigt att den ska vara så förbaskat elak då?! Dom ser ju snälla ut. Om man jämnför med ATF och fisk den går med i samma storlek tex så verkar den här vara en ulv i fårakläder.
Gammal bild. Han är liten större idag. Just min fasciatus har inte tuggat på några fenor. Så fasciatus kanske är snällare. 
hahaha fan va muppig den ser ut :)

Jag trodde ju att det var en snäll fisk, jäkligt starka färger, en hel del arter tillgängliga, samtidigt kändes det som en doldis som jag inte visste nått om.  Vet inte om jag vågar pröva :/
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.