Rockor

»

Importera rockor?

1/3
Tänkte kolla om några va sugna på o ta hem nån rocka valp från Holland? 
En låda kostar 500€ i frakt. I den går det i 5 valpar.  
Är man 5st så får man varsin valp till riktigt bra pris. 
Är ju bra pris på rockorna. Och många sorter 07 

här är länk till sidan. 
http://www.duketownstingrays.com/Webwinkel-Page-662847/About.html
Japp här har du en kandidat som är intresserad av att dela på frakten,  vart bor du? 
Skrivet av bluedaimond
Japp här har du en kandidat som är intresserad av att dela på frakten,  vart bor du? 
Gött! Jag bor i Linköping. Du? 
Ett par till som kan dela vore ju bra! 29
Vad ligger en valparna på ?
Skrivet av xbackarowana
Botten 23
Skrivet av xbackarowana
Står på sidan som länken går till. Men allt från 3500€ till 200€ 02
Dom har ju albino pearls med för 25000€. Men dessa står inte med på listan :) 
nu har jag inte så bra koll på kvalite på rockor (bd) men de jag kikade på var ju inte så stor prisskillnad jämförd med de i sverige?
Jag var i kontakt med en odlare i tyskland innan jag köpte mitt bd par. Där verka priset vara lite billigare
Skrivet av xbackarowana
nu har jag inte så bra koll på kvalite på rockor (bd) men de jag kikade på var ju inte så stor prisskillnad jämförd med de i sverige?
Jag var i kontakt med en odlare i tyskland innan jag köpte mitt bd par. Där verka priset vara lite billigare
Generellt är det billigare i Tyskland och Holland för samma kvalité, eller lika dyrt som i Sverige fast för bättre kvalité. Duketown Stingrays håller väl bara på med rockor av väldigt hög kvalité (högsta?) om jag har förstått det rätt.
Aa det kan jag tänka mig att det är bättre kvalite där för samma peng.
de här paret va till salu för 1000 euro, hur är kvaliten på dem ?
Skrivet av xbackarowana
Aa det kan jag tänka mig att det är bättre kvalite där för samma peng.
de här paret va till salu för 1000 euro, hur är kvaliten på dem ?
Så €1000 för båda? Nu är jag ingen expert på BD men jag hade köpt!
Aa han sa det, frågade om han skickar, men för ett par ville han inte skicka. Få väl dra över till berlin o kolla in hans ställe o köpa några03
Alla BD är ju grymma och 1000€ är riktigt bra pris. En stor del av att rockorna ligger lite högre i pris här är ju dock att man dessutom får pynta frakt och tull (om man vill göra rätt för sig). Med frakten så blir det nog inte så billigt. Då är det nog bättre att gå ihop med Pingi och köpa lite högre kvalitét från Duketown.

För övrigt så tycker jag att BD kvalitetsklassas lite skevt och det beror nog på asiaternas ideal. Absolut störst fokus ligger på stora prickar. Jag värderar kritvita, runda, symetriska prickar högre. Några Duketown tar 1000€ för tycker jag är snyggare än andra av samma kön för 3000€. Dessutom är BS nästan aldrig speciellt snygga efter 30-40cm så man betalar mest för första åren om man går helt på prickarnas storlek..
Skrivet av gar
Alla BD är ju grymma och 1000€ är riktigt bra pris. En stor del av att rockorna ligger lite högre i pris här är ju dock att man dessutom får pynta frakt och tull (om man vill göra rätt för sig). Med frakten så blir det nog inte så billigt. Då är det nog bättre att gå ihop med Pingi och köpa lite högre kvalitét från Duketown.

För övrigt så tycker jag att BD kvalitetsklassas lite skevt och det beror nog på asiaternas ideal. Absolut störst fokus ligger på stora prickar. Jag värderar kritvita, runda, symetriska prickar högre. Några Duketown tar 1000€ för tycker jag är snyggare än andra av samma kön för 3000€. Dessutom är BS nästan aldrig speciellt snygga efter 30-40cm så man betalar mest för första åren..
Tull lär det ju inte vara eftersom rockorna på bilderna verkar komma från Tyskland? Men ja, frakt blir det ju i nån form i alla fall, även från Duketown.

Och så håller jag med dig om vad som anses snyggt och dyrt. Min smak följer inte riktigt alla andras uppenbarligen. Bara för att en art är sällsynt så blir den inte automatiskt värd mer pengar i mina ögon...
En högkvalitativ BD tycker jag står sig ganska högt jämfört med många andra dyrare rockor.

Men smaken är som baken och tur är väl det :)
Nä det lär ju vara sant iofs. Har inte själv betalat det men hade för mig att Micke nämnde det någon gång när det var snack om hur tullen funkade på arlande. Men det var säkert någon annan avgift.

Ja Albino Pearls 25000€ säger ju allt. Lägre än för ett tag sedan men jävlar vilket orimligt pris..
Skrivet av gar
Nä det lär ju vara sant iofs. Har inte själv betalat det men hade för mig att Micke nämnde det någon gång när det var snack om hur tullen funkade på arlande. Men det var säkert någon annan avgift.

Ja Albino Pearls 25000€ säger ju allt. Lägre än för ett tag sedan men jävlar vilket orimligt pris..
Avgiften var en hanteringsavgift som togs ut av företaget som hanterade ordern efter den lämnades av på Arlanda. 
Att man ryker på en sådan eller inte beror nog helt på
upplägget det individuella flygbolaget kör med.

Nu var det bra många år sedan jag själv importerade någon fisk själv men kan inte minnas att det var något som vi rök på.

Nu tog vi ifs direkt från Singapore ich inte inom Europa så det kanske kan spela in...Dock var det många andra häftiga avgifter haha
Skrivet av Wrandel
Dom har ju albino pearls med för 25000€. Men dessa står inte med på listan :) 
Var det verkligen 25 000€ ?

Jag hittade albino pearl för 39 000 kr i Hong Kong. Kanske ska köpa och sälja till duketown :P 
Skrivet av Sjebbe
Var det verkligen 25 000€ ?

Jag hittade albino pearl för 39 000 kr i Hong Kong. Kanske ska köpa och sälja till duketown :P 
Beror nog på hur fin den är, precis som BDs. Det kan ju skilja en hel del mellan en BD och en BD liksom. Duketown har 2 eller 3 olika albinos. Gula albinos, röda albinos och typ väldigt ljusa (nästan helt vita) albinos, om jag inte minns fel. Och sen beror det väl säkert även på själva mönstret..
39000kr och 25000euro är dock ganska stor skillnad, haha. Men allt är möjligt i denna hobbyn. 05
Man kanske tjänar på att åka dit på en liten semester o hämta fiskarna själv 03 det är inte så långt till holland eller tyskland. Då kan man ju välja den som man själv tycker är snygg07
1/3
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.