Fiskrelaterat
»Hong kong
Kommer åka till Hong Kong om ett par dagar. Har redan bokat i ett besök på ocean park samt goldfish market.
Någon som några tips på butiker eller annat roligt att besöka?
Finns det grossister eller farmar tex?
Kommer bo på Nathan road så har lika långt till allt i stort sett.
Någon som några tips på butiker eller annat roligt att besöka?
Finns det grossister eller farmar tex?
Kommer bo på Nathan road så har lika långt till allt i stort sett.
1 annan rockar det här!
Kul att du ska till Hong Kong, en av mina absoluta favorit städer! Ocean Park är fint, men är det akvariefisk och teknik du vill titta på så rekommenderar jag att du åker upp till Guangzhou i fastlandskina (tåg eller buss), där hittar du den största akvariemarknaden i världen. Jag har laddat upp bilder därifrån på forumet förut. En helt fantastisk plats för alla oss som gillar detta. Marknaden ligger vid Hua Di Wan tunnelbanestation.
1 annan rockar det här!
Kul att du ska till Hong Kong, en av mina absoluta favorit städer! Ocean Park är fint, men är det akvariefisk och teknik du vill titta på så rekommenderar jag att du åker upp till Guangzhou i fastlandskina (tåg eller buss), där hittar du den största akvariemarknaden i världen. Jag har laddat upp bilder därifrån på forumet förut. En helt fantastisk plats för alla oss som gillar detta. Marknaden ligger vid Hua Di Wan tunnelbanestation.
Hade nästan gett upp hoppet att någon skulle svara :P
Najs! Är det nästan vi samma ställe som shenzhen?
Najs! Är det nästan vi samma ställe som shenzhen?
Inga rockningar
Shenzhen är gränsstaden mellan Hong Kong och fastlandskina. Fortsätter du en timme till norrut kommer du till Guangzhou. Det går direkt tåg mellan Hong Kong och Guangzhou men det går också att åka KCR (pendeltåg) från Hong Kong upp till gränsen till Kina och gå över till Shenzhen som ligger i fastlandskina, därifrån kan du ta en buss till Guangzhou. Det är enklare att åka direkt så slipper du byta. Väl i Guangzhou tar du tunnelbana till Hua Di Wan (fisk marknaden) du kommer garanterat inte att ångra att du tog dig besväret.
Om du inte har tid att ta dig upp till Guangzhou så finns det givetvis saker du kan se i HK också, tex
http://www.discoverhongkong.com/eng/shop/where-to-shop/street-markets-and-shopping-streets/goldfish-market.jsp
Om du inte har tid att ta dig upp till Guangzhou så finns det givetvis saker du kan se i HK också, tex
http://www.discoverhongkong.com/eng/shop/where-to-shop/street-markets-and-shopping-streets/goldfish-market.jsp
1 annan rockar det här!
Mm, såg nu på Google maps. Jäkligt sjysst att du tog dig tid att beskriva vägen!
Goldfish market kommer vi gå till som sagt. Och jag vet ju att det finns mkt annat. Jag ska försöka se om tiden finns, hade ju vart urbota skitkul att åka dit :)
Kom du ihåg hur mkt ett sådant korttids-visum kostar?
Goldfish market kommer vi gå till som sagt. Och jag vet ju att det finns mkt annat. Jag ska försöka se om tiden finns, hade ju vart urbota skitkul att åka dit :)
Kom du ihåg hur mkt ett sådant korttids-visum kostar?
Inga rockningar
vet ej vad korttidsvisum kostar då jag bodde där nere och jobbade så behövde jag inte köpa det. Men det går säkert att söka reda på. När du ändå är så nära så försök att åka till Guangzhou och Hua di wan, den är riktigt riktigt fet, jag lovar. Ha det så kul och lägg upp lite bilder sedan!
1 annan rockar det här!