Bengäddor

»

Halvlam f-gar???

Vad i helvete är det här??? Helt plötsligt har största och finaste garen(30-35cm)börjar bete sig som om han vore lam från andra paret bukfenor och bakåt. Simmar med främre kroppen bara. 
Spottar ut räkor som den förr åt med stor aptit.
Snart ger jag fan i det här och köper en plast-kaktus istället.
Fast den lär väl dö den med.
Fan vad less jag blir...
Så beter dom sig om dom har brutit ryggen, men skulle säga att det är väldigt ovanligt vid den storleken.
Har du bild på den?
Den är helt rak. Har inte sett nåt speciellt. Den enda förändringen som varit är ett kort besök av några challar nån vecka.  Men efter det bröt helvetet lös. 
Som sagt så låter det lite som en ryggskada. Kan ju hända att iomed isläppet av de där stissiga tetrorna så har det skett lite små "skutt" av garsen kanske? Möjligheten att de dundrar in i en ruta är ganska stor. Hade en Fgar här hemma för ett bra tag sedan som pga. stress drog iväg och bröt ryggen. Såg det inte hända med egna ögon, men det var några dagar efter isläpp i karet. Såg ut som en galje, åt ingenting och kunde knappt simma. Där var det avlivning som gällde.

Men det finns ju lite olika grader, om man säger så. Detta kan ju vara en lindrigare skada. Håll koll, i bästa fall så repar den sig. 
Skrivet av HampusH
Som sagt så låter det lite som en ryggskada. Kan ju hända att iomed isläppet av de där stissiga tetrorna så har det skett lite små "skutt" av garsen kanske? Möjligheten att de dundrar in i en ruta är ganska stor. Hade en Fgar här hemma för ett bra tag sedan som pga. stress drog iväg och bröt ryggen. Såg det inte hända med egna ögon, men det var några dagar efter isläpp i karet. Såg ut som en galje, åt ingenting och kunde knappt simma. Där var det avlivning som gällde.

Men det finns ju lite olika grader, om man säger så. Detta kan ju vara en lindrigare skada. Håll koll, i bästa fall så repar den sig. 
Ja alltså challarna har ju gått i ett eget ett par veckor nu. Inte märkt nåt konstigt fören igår.
Tycks ha fått tillbaka en hel del rörlighet i bakre delen. Dock är simmandet inte lika graciöst som tidigare och han ser aningen stukad ut. Dock inte ätit nåt än vad jag sett.
Hur har det gått?
Skrivet av djr83
Hur har det gått?
Tackar som frågar!
Han tycks ha fått tillbaka, om inte alla så iaf det mesta av rörligheten. Beter sig mer normalt än tidigare då han bara låg på botten. Spottar fortfarande ut räkbitarna som jag släpper ner. Men nåt äter han för är fortfarande fetare än den andra. 
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.