sf_other
»Växter i Channa-kar?
Kunde inte använda sökfunktionen nu när jag surfar från tel och ber om ursäkt på förhand om det redan finns befintliga trådar i ämnet.
Undrar kort och gott vad ni har för växter i era kar? Har inte haft så mycket växtlighet i mitt kar så lite grön på området, men kan typ anubias, vallisneria passa? Några fler, lite roligare sorter ni kan tipsa om?
Undrar kort och gott vad ni har för växter i era kar? Har inte haft så mycket växtlighet i mitt kar så lite grön på området, men kan typ anubias, vallisneria passa? Några fler, lite roligare sorter ni kan tipsa om?
Inga rockningar
Funkar inte sökfunktionen för dig? Vad är problemet? Så kan säkert djr83 åtgärda, om det är någon bugg eller så. För mig funkar det utmärkt via telen.
Ang. växter så kan du köra typ vad som helst. Det du sjärv känner för.
"Svärdplanta" är rätt nice.

1 annan rockar det här!
Funkar inte sökfunktionen för dig? Vad är problemet? Så kan säkert djr83 åtgärda, om det är någon bugg eller så. För mig funkar det utmärkt via telen.
"Svärdplanta" är rätt nice.

Jodå, nu hittade jag sökfunktionen med.
Tack, svärdplanta är nice!
Tack, svärdplanta är nice!
2 andra rockar det här!
Har själv Channayngel på uppväxt och funderar lite över vilka växter jag kommer köra. Anubias och javaormbunke är givet. En del flytväxter såsom musselblommor och frogbits blir det också.
Eftersom ljuset bör vara dunkelt blir det lite begränsat med växtvalet, jag funderar på att köra såkallat Low-tech/ Walstad-kar, vilket går ut på att du har jordbotten, låg belysning med enklare växter och nästan inga vattenbyten. Näringen kommer från fiskmaten som man inte ska snåla med. Nyckeln är att börja med mycket växter för att hindra alginvasionen.
För mer information om Walstad-kar, läs på plantswap.se och du kan använda sökfunktionen på zoopet för att hitta växter efter dina kriterier, dock finns det inte jättemycket arter där.
Eftersom ljuset bör vara dunkelt blir det lite begränsat med växtvalet, jag funderar på att köra såkallat Low-tech/ Walstad-kar, vilket går ut på att du har jordbotten, låg belysning med enklare växter och nästan inga vattenbyten. Näringen kommer från fiskmaten som man inte ska snåla med. Nyckeln är att börja med mycket växter för att hindra alginvasionen.
För mer information om Walstad-kar, läs på plantswap.se och du kan använda sökfunktionen på zoopet för att hitta växter efter dina kriterier, dock finns det inte jättemycket arter där.
Inga rockningar
Har själv Channayngel på uppväxt och funderar lite över vilka växter jag kommer köra. Anubias och javaormbunke är givet. En del flytväxter såsom musselblommor och frogbits blir det också.
Låter som passande växter och fina med.. vad är det för Channayngel du har på uppväxt?
Inga rockningar
Har 7 st Fireback på ca 4-5 cm, ska finnas tråd under bilder och media.
Kom på lite fler, klassiska snabbväxande arter såsom hornsäv och vattenpest funkar säkerligen bra med lågt ljus. Även hela Cryptocorone-släktet funkar då dessa växer sakta och kan förekomma i svartvatten.
Kom på lite fler, klassiska snabbväxande arter såsom hornsäv och vattenpest funkar säkerligen bra med lågt ljus. Även hela Cryptocorone-släktet funkar då dessa växer sakta och kan förekomma i svartvatten.
1 annan rockar det här!
Tack för alla tipsen! Nu ska jag botanisera. Skulle också vilja ha passande rör för gömmor, undrar var man kan beställa det?
Inga rockningar
mhm låter lite som mitt område channa + växter kan inte bli bättre :) som du säkert har sätt min bildtråd så här här några växter jag kör som trivs bra i mina kar :) men jag beställer från brommazoo samnt facebook annonser samnt i olika djurbutiker när jag besöker dom
*Vattenspikblad
*vattenpest
*vallisneria
*svärdplanta
*javaormbunke
*Aponogeton ulvaceus
*Hygrophila polysperma
*Guppygräs
*Cryptocoryne wendtii brun/grön
Samnt musselblomma och frogbite som flytväxter
*Vattenspikblad
*vattenpest
*vallisneria
*svärdplanta
*javaormbunke
*Aponogeton ulvaceus
*Hygrophila polysperma
*Guppygräs
1 annan rockar det här!
mhm låter lite som mitt område channa + växter kan inte bli bättre :) som du säkert har sätt min bildtråd så här här några växter jag kör som trivs bra i mina kar :) men jag beställer från brommazoo samnt facebook annonser samnt i olika djurbutiker när jag besöker dom
*Vattenspikblad
*vattenpest
*vallisneria
*svärdplanta
*javaormbunke
*Aponogeton ulvaceus
*Hygrophila polysperma
*Guppygräs
*Vattenspikblad
*vattenpest
*vallisneria
*svärdplanta
*javaormbunke
*Aponogeton ulvaceus
*Hygrophila polysperma
*Guppygräs
Stort tack för tipsen! Är som sagt nybörjare inom växter men har hittat 5 sorter, förutom flytväxterna, som jag vill skaffa av de du nämnt här :) Kan det bli för mycket tro, haha... Nu gäller bara att hitta dem.
Inga rockningar
Inga rockningar
Inga rockningar