Bilder och filmer

»

ny sten i karet

1/2
Va tvunget att ta bort sanden och lägga i sten istället för sandrn gjorde att det blev grumligt hela tiden 
Det låter snarare som om filtreringen är undermålig.
Tror inte det för det va glasklart i morse när jag vakna, så det va nog sanden som gjorde det 
Jag har aldrig haft problem med sand. Vilken sort hade du?
Vet inte vad det va fick med det till ett kar, jag vet bara att det va blästersand 
Gjorde du rent sanden innan du la i den? 
Ja flera gånger 
Vad har du för filtrering? Fiskbesättning? Vattenbyten?
Hur stort är karet?
Har använt mig av både julas o biltemas sand utan o tvätta,och har endå haft klart vatten. Så är nog något annat 
Jag har en fx6a jag har bytt vatten nästan varannan vecka ca 50% på grund av att det blev grumligt direkt 
Vad jag kan se så har du 6 (?) oscarciklider i ett 500-600 liters kar, en FX6a och 50% vb varannan vecka räcker inte riktigt.

Så börja med att bya vatten varje vecka.
Det är på 758l, och nu när jag bytt botten så är det hur fint som helst i vattnet 
Skrivet av sebbanplanberg
Det är på 758l, och nu när jag bytt botten så är det hur fint som helst i vattnet 
Men du bytte väl vatten också?
Ja det är klart 
Avvakta då en vecka och se om vattnet fortfarande är klart.
Okej 
Och det är ju först och främst inte för att få klart vatten som man gör vb
Nej det vet jag men det är ju inte så kul att ha ett akvarium där man bara ser fiskarna när dom är framme vid rutan 
Jag har problem med att vattnet inte är klart och jag måste nog hålla med Sebban... det är inte så kul när man inte ser fisken :P
1/2
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.