Förra veckan började med att min Endli åt upp min odoe. Han har tydligen vuxit upp till världens hungrigaste Endli. Matar tungt varje dag..
Denna dagen dock. Började med detta.. Vid 28 cm, och växte fort och hade sjukt fina mönster.. Så åt han upp min Eldål på 20cm... Men hur går det till ? Jo Enlin tar en för stor fisk och kan inte andas, och när jag vaknat så ligger han längst ner på botten, Mätt och död.
Har alltid annars hängt vid rutan och tiggt mat eller på en Mangoove rot halvvägs upp i karet och chillat i vad han antagligen trodde var solen..
RIP Endli & Eldål. + plånboken..
Riktigt tråkiga förluster. Tyvärr den mörka sidan av våran hobby. Särskilt våran då fiskarna ofta kostar betydligt mer eller varit i ägo en längre tid.
Bit ihop och kom igen! Rip

Skrivet av Sjebbe
Riktigt tråkiga förluster. Tyvärr den mörka sidan av våran hobby. Särskilt våran då fiskarna ofta kostar betydligt mer eller varit i ägo en längre tid.
Bit ihop och kom igen! Rip
Det är ju så! Dem goda nyheterna är ju iaf att en av mina Afrikanska Arowanor äter artemia friskt och håller sig fin, samt återhämtar sig väl efter den slagits med en annan.
Min marmorerade pilnäbb är tjock som en bratwurst, och mina limor växer som ogräs!.
Så jag klarar mig!
Tråkigt. R.I.P! Jag förlorade en av mina skednosmalar igår morse och det känns förjävligt!