Butiker och grossister

»

AMAZON EXOTIC IMPORT lista

1/26
har väl tänkt ta hem lite fesk därifrån och undrar om någon vill med och lindra fraktskadorna lite gran;

lista på fesk med pris hittar ni här; https://docs.google.com/spreadsheets/d/17hoxM_R_CZ9qZfiEGVaTlmU7KaE-13O5HOajy8m6tFY/edit?usp=sharing

kul på listan;
Auchenoglanis ngamensis
LDA07 Pseudacanthicus leopardus
Lophiusilurus alexandri
Platystomatichthys sturio
Tor putitora
Alestopetersius brichardi
Hoplias curupira
Serrasalmus brandti
Serrasalmus geryi
Channa aurantimaculata inget pris än dock...
Channa cf. marulius
Ctenopoma congicum
Polypterus endlicheri Guinea
Polypterus lapradei Koliba
Polypterus mokelembembe Kinkole
Polypterus weeksi
Gobioides broussonetti

Freight Charge: 7,45 EUR / Kg incl. all surcharges and VAT
Packing Charge: 8 EUR / Box, 10 EUR / BigBox
Handling / AWB: 125 EUR
Security Check: 85 EUR

min. order is 1000 EUR
Advanced payment only!

Detta landar på Arlanda, och för egen del har jag tänkt mig en eller två Mokembembe och kanske en parauchenoglanis macrostoma. All diskussion, beställningar och framför allt beröm här i tråden 28
Känns som att frakten kan bli rätt svindyr? Annars hade en Pacman och några alldeles för dyra plecos varit något..
Är precis därför intresset är ett krav 
Snyggt uppstyrt! 
Jag skulle kunna tänka mig att shoppa en Endli, Lap och Weeksi. Priserna på fiskarna är relativt ok. Sen är frågan hur mycket övriga avgifter som tillkommer, när fiskarna ska hämtas på Arlanda eller annan plats etc. Då jag bor i Umeå blir det en liten tur som ska synkas med arbete och eventuellt annat som ligger i kalendern. 
Men skriv upp mig som intressent för dessa 3 Fenor så får vi se vad det landar i.

har lagt till en andra flik i google sheet där ni kan se feskarna ni ska ha och ett ung. frakt pris per skalle.

fick också pris på Channa aurantimaculata och dem ligger på 3891 för tre st 35~38cm. 
Zybeer om det blir struligt att hämta vid tiden dem landar kan jag hålla i dem tills det funkar för dig, just nu har jag ingen tidsplan att prata om, skickar iväg ordern när det verkar som intresset har slocknat, antagligen runt den 30nde och sen kanske det tar 3 veckor för dem att skicka hit dem? 
Blir nog en Weeksi och en pacman för mig också ändå om inte frakten blir alldeles för dyr. Man kan ju aldrig hålla sig. Går det att få någon indikation på slutpris tror du? :)
Hade som sagt tänkt  låta det här ligga och pyra fram tills löningshelgen ungefär. Sen spikas beställningen och den tråkiga pengabiten kommer in så runt då någongång får vi slut pris 
Allright. Då hinner man se över ekonomin och fundera lite också då!
Tror du att det går att få bilder på fisk? Har egentligen inte råd men är sugen på en platinum royal panaque trots priset. Om den är så snygg som google hävdar :)
Snygg men inte 4000kr+ snygg. Hade den haft kontraster som en black diamond så hade det varit svårt att hålla sig :)
Skrivet av CeilingMatt
Zybeer om det blir struligt att hämta vid tiden dem landar kan jag hålla i dem tills det funkar för dig, just nu har jag ingen tidsplan att prata om, skickar iväg ordern när det verkar som intresset har slocknat, antagligen runt den 30nde och sen kanske det tar 3 veckor för dem att skicka hit dem? 
Det låter lysande, du bor runt Stockholm va? Jag får hyra en bil och bränna ned på helgen alternativt boka flygfrakt hem, brukar funka fint.

Släng på en Parachenoglanis ngamensis också. De var inte dyra och kändes helt rätt med max storlek runt 40 cm.
Det måste ju finnas fler som är sugna på att shoppa lite från Amazon Exotic? In och köp gubbar! :D
Zybeer, bor i huddinge lite söder om stan(stockholm) jo.
Jag skulle kunna tänka mig ett lass. Jag ska höra med min kompis också. Hör av mig inom en snar framtid! :)
Taggar lite folk från intressekoll-tråden för Fengäddor som Ratfink körde förra året. 

JockeDuvet ratfink @Tigerflickan @Svampus jeenss Linton
Tyvärr är det typ fullt i alla burkar hos mig just nu... Ska fundera lite, en pacman hade varit fett 03
@svampus, du kan ju alltid sälja din stora tegulesi till mig så får du plats med nytt ;)
Skrivet av CeilingMatt
@svampus, du kan ju alltid sälja din stora tegulesi till mig så får du plats med nytt ;)
Det finns ju en stor och fin du kan köpa in från Glaser. ---> Glaser 2015-10-13 Polypterus teugelsi 17953 kr
1/26
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.