Butiker och grossister

»

Armatus från glaser

Jag funderar på att ta hem ett par från glaser och undrar om någon här har en som nyligen togs hem som kan vittna om kvalité, storlek etc.
Det känns som att det finns en viss risk att man får ett par utmärglade skelett.
Tog hem två för ett par månader sedan och de var riktigt små men grym kvalle! Hade dem hos en polare som inte fick dem att ta annat än levande men bra aptit på det. Blev ihjälbitna av en Channa sp FB tyvärr :/
Tog också en nyligen,ganska liten men inte supersmal.Äter bara levande änsålänge men har växt bra på dessa veckorna ja haft den 02
Skrivet av foderfisk
Tog också en nyligen,ganska liten men inte supersmal.Äter bara levande änsålänge men har växt bra på dessa veckorna ja haft den 02
Vilken storlek snackar vi om, 4 eller 10cm liksom? :)
7-8 cm skulle ja säga att den var när ja köpte den. Börjar närma sig 10 nu 02 inget bra tips för att få den på dött förresten? 
Har en armatus till salu :)
Skrivet av foderfisk
7-8 cm skulle ja säga att den var när ja köpte den. Börjar närma sig 10 nu 02 inget bra tips för att få den på dött förresten? 
Kör den ihop med andra silvriga fiskar som äter glatt så borde den bli nyfiken.
Du kan även prova att binda fast en lite bit sill på en fiskelina och meta lite.
Själv kör jag uteslutande på "ät eller dö" metoden, ger aldrig vika och matar levande igen. Det har alltid funkat bra och jag har i princip aldrig haft någon fisk som inte har slutat tjura tillslut.

Lycka till!
Skrivet av micke13
Har en armatus till salu :)
Skickat PM :)
7-8 var mina också typ. Kanske 1 cm höga så man borde absolut ha dem helt själva till en början!
Skrivet av MichaelE
Kör den ihop med andra silvriga fiskar som äter glatt så borde den bli nyfiken.
Du kan även prova att binda fast en lite bit sill på en fiskelina och meta lite.
Själv kör jag uteslutande på "ät eller dö" metoden, ger aldrig vika och matar levande igen. Det har alltid funkat bra och jag har i princip aldrig haft någon fisk som inte har slutat tjura tillslut.

Lycka till!
Ok ska testa de, tack 
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.