sf_other
»Hydrolycus
Vill inte förstöra bildtråden med massa snack, så jag skapar denna istället.
Någon som har haft någon lycka med matningen ännu?
Själv har jag kommit till att jag lyckas reta min till hugg, men den släpper maten lika fort som den högg ännu. Har suttit på dagarna 2-3 ggr om dagen med lina och en ståltråd med en liten sardin i änden, och nu är den inte rädd för ståltråden längre, men den är väldigt inaktiv så länge det är tänt ännu. Har testat med fiskelina varje kväll också med nedsläckt rum osv, och den har visat intresse när man fladdrar med fisken fäst i fiskelina, men inget hugg. Snacka om svårflörtad fisk. Nu har den inte ätit på ca 1,5 vecka, men jag känner att det kommer närmare och närmare. Rätt som det är så sväljer den nog ner maten, för nu måste väl snart hungern ta över.
Någon som har haft någon lycka med matningen ännu?
Själv har jag kommit till att jag lyckas reta min till hugg, men den släpper maten lika fort som den högg ännu. Har suttit på dagarna 2-3 ggr om dagen med lina och en ståltråd med en liten sardin i änden, och nu är den inte rädd för ståltråden längre, men den är väldigt inaktiv så länge det är tänt ännu. Har testat med fiskelina varje kväll också med nedsläckt rum osv, och den har visat intresse när man fladdrar med fisken fäst i fiskelina, men inget hugg. Snacka om svårflörtad fisk. Nu har den inte ätit på ca 1,5 vecka, men jag känner att det kommer närmare och närmare. Rätt som det är så sväljer den nog ner maten, för nu måste väl snart hungern ta över.
Inga rockningar
Har den börjat hugga så kommer den snart käka.prova gärna olika foder sen typ musslor,räkor,kräftstjärt o fiskbitar mm om den fortsätter hugga utan att käka.haft fiskar som börjat hugga o man trott att imorrn äter den,Så har det tagit 3veckor innan den sväljer maten ändå.Håll ut bara den kommer käka snart=).
Inga rockningar
Ja, vad ska man säga.. Har börjat ge levande igen. får bli att dra upp den i storlek, förhoppningsvis försvinner nervositeten och det blir lite mer jäklaranamma i fisken. Blir att försöka med dött lite då och då, men kanske är det lättare när dom är större.
Inga rockningar