Channor

»

Nybliven Channa gachua ägare...

Hej allesammans blev med 4 channor nyligen..småttingar än ca 8cm eller nja 9 nu tycker man kan se hur de växer dagligen nästan :)

trevliga firrar men har ett intressant problem har en mattjuv...den ena channan ser ut som en fotboll han är först fram till maten har provat lite allt möjligt mata i omgångar eller slänga i allt direkt men han snor allt hur gör ni för att alla ska få mat? att mata till den dominante blir mätt funkar inte han har inga gränser hur mkt han kan trycka i sig haha..nu får ju de andra självklart mat men fördelningen är lite knäpp :)
Välkommen hit och grattis (igen:)) till riktigt roliga fiskar!

Jag tror att det är svårt att undvika sådana situationer, har man en dominant firre så är det han som äter först.
I mitt ena kar går 8 gachua/limbata och jag matar mycket på en gång men på olika ställen.
Det är ett par taniga channor som alltid är sist på maten, de ligger efter storleksmässigt men fyller en funktion som syndabockar för de andras aggressioner :D

De flesta av mina närmar sig 15cm men har fortfarande inte sett några solklara par, alla slåss med alla...
Hoppas det händer något snart, ska bli riktigt spännande.
testade med carnivore flyt pellets funkar bättre de är inte tillräckligt stora att trycka ner mer än en pellets åt gången så nu släpper jag i ett par pellets alla får minst en :D mmm mina har börjat färga ut nu riktigt bra men va tvungen o rota lite i förrgår och igår i karet satte b la i ett nytt gömställe och rengjorde lite 2 fick stressfärg men vid sista tillfället brydde sig inte 2 alls utan blev mest nyfikna så de verkar vänja sig rätt bra de ligger alltid ute på något blad i karet eller guppar under ytan va lite orolig att de bara skulle komma ut vid matning haha de har börjat med tiggarbeteendet också följer mig och stirrar på mig när man kollar på dom. Men som sagt verkligen skoj fiskar med personlighet :D hur gick det med dina nyinköpta fiskar ?
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.