Hej, min fengädda har ett problem. Det kommer en kille och köper min ansorgii nästa vecka. Men de två senaste dagarna har stjärten på den börjat sväva, kan dock erkänna att jag gett den mycket hikari pellets. Vet dock inte om det har någon defekt. För den vill licksom simma nedåt medans röven svävar. Vad tror ni? :)
brukar vara simblåsan som är knas om den "flyter upp" med stjärten :/ men kan kanske vara luften i pelletsen som du säger...
Har hört om folk som har fengäddor som börjat flyta efter en del pellets, vilket den gjort. Men den käkar ju fortfarande, bara lite oroad.
Hur ser buken ut? Det kan vara förstoppning och gasbildning. Låt bli att mata ett par dagar och se hur det artar sig.
Buken såg stor ut den första dagen då jag matade den. Tror buken är ganska stabil. Det är den första gången den verkligen käkade mycket pellets, såg ut som den damsög bottnen på pellets. Var nästan värt att filma ;) Ah det kan jag göra
Såpass, ja då låter det som extrem gasbildning efter överätning. Ge honom ett par dagar att vila ut så kommer det lösa sig. :)
Kan nu informera att den inte flyter längre och äter och frodas :)