Rockor

»

Vår första rocka

Jag och tjejen körde från Gbg till Sthlm och hämtade våran första rocka nu i lördags, en liten Black Diamond hona från den trevliga Mr. Ahlin. Det är väl första riktiga rovfisken också när man tänker efter. Har mest en jävla massa VF diskus, altum och L-malar hemma annars. 

Hon simmar nu ensam i ett 540 med preppat osmosvatten tills hon blir lite större och får hamna i stora karet. Äter jättebra, skiter jättebra och allt är frid och fröjd. 

Tips och trix tas tacksamt emot
Overkligt vacker. Gratulerar till ett bra köp! 
Fy fan, vissa slår på stort direkt! :)
Har precis investerat i ett par sådana här. Kan vara bra när man börjar handmata nu. Lite overkill kanske men jag tror inte jag och lill-rockan är best buddies riktigt ännu. Läste en gammal tråd om han som blev stucken i handen så blev extra nojig.

Finns på Ebay rätt billigt i olika utföranden.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=shark+gloves&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xsteel+mesh+gloves.TRS0&_nkw=steel+mesh+gloves&_sacat=0
Varför handmata över huvud taget och speciellt om du är nojig? Det finns ju egentligen ingen anledning. 
Skrivet av djr83
Varför handmata över huvud taget och speciellt om du är nojig? Det finns ju egentligen ingen anledning. 
Mest för att det är en kul grej. Handmatar många av firrarna här hemma. Men det är nog inget som håller i sig. Man vill bara testa om man kan lära dom, sen när man gjort det så vet man. Handskarna är ju bra att ha till annat med typ städande och flytt.

Det finns EGENTLIGEN ingen bra anledning att ha rockor hemma i ett akvarium heller. Det skulle väl vara av samma anledning då
Kan uppdatera här lite... har helt sluta med att handmata rocka efter att ha pratat med vänner som blivit stucka och knivhotade av sina livskamrater. Inte värt det för fem öre. Jag behåller gärna mina lemmar efter att sett folk som amputerat armar. 

Men iaf.... åkte upp till värmland och hämtade 2 st nyfödda King Marbles. Dom hade inte ätit pellets innan men åt det så fort dom kom hit vilket värmer i hjärtat. Honan är större för dom var bara 2 i den kullen och hanen lite ljusare och mindre på kullen av 5.
Uppdatering:

För några veckor sedan small frontrutan på ett av mina 540 mitt i natten. Självklart det som rockorna gick i.
Jag fick panikflytta fiskarna till ett annat kar med VF diskus men BD-honan klarade inte av det låga PH-värdet och var död på morgonen. Mina 2 marble var också väldigt medtagna men klarade sig båda två.
Dagen efter riggade jag iordning ett annat kar dom fick gå i så det löste sig.

Fick iaf bytt till mig en ny BD av Leopoldi men denna gången en hane som var nästan lika fin och symetrisk i mönstret. Så nu är inte sorgen lika stor ändå.

Men jag var borta på semester i 2 veckor och en vän matade dom varje dag men ändå så dog marble hanen.
Han växte väldigt dåligt och vägde säkert mindre än hälften av honan fastän han åt och var aktiv.

Så nu är här en BD hane och en Marble hona. Bilder kommer
Grymt tråkigt med tappen men skönt att två lever. Kan bli coola hybrider i framtiden!
Fan va tråkigt att höra 20 Hoppas det går bra nu framöver! Ska bli kul o se bild på nya BD... 
Bilder som utlovat. 
var köper du dina BD ?
ny i forumet :)
Tjusig marble..
Skrivet av xbackarowana
var köper du dina BD ?
ny i forumet :)
Jag har köpt mina av Leopoldi och är supernöjd. Men jag vet att shappe också får valpar ibland.
Kanske dags att uppdatera lite här. 
Numera är där ju också en VF BD hona i ( hon med kådis på taggen ) som får gå med mina VF discus.
As-snygga rockor!! Minst sagt!83
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.