Foder

»

Koi foder till rovfisk?

Någon som har testat?
Jag var på Akvarielagret igår och köpte på mig en påse, för 199kr/kg var det ju värt att testa.
Ska tydligen vara 47% protein vilket ju känns helt ok, pelletsstorleken är modell hundfoder storlek.
http://poko.nl/koifood_detail.asp?pg=ae&ac=1036

Jag har matat ett par ggr med det nu för att testa men cichlorna verkar inte så sugna, dom smakar och tuggar ett tag men sen spottar dom igen. Det kan ju vara för att det är ett nytt foder. (Lite där av jag frågar, om någon har testat och dom spottar jämt så är det ju ingen ide att fortsätta).
Sent svar kanske men våra fengäddor och salf går på koifoder med hög protein halt. Även störfoder. 

Vi har koi och stör så vi tog förpackningen och jämnförde innehållsförteckningen på den maten vi ger koi/stör och hikari foder för rovfiskar. Det va ingen större skillnad. Så vi testade och fiskarna gillade det, speciellt det sjunkande störfodret. Praktiskt att dom äter det för vi köper ändå stora 20kg säckar 02
Min silurus glanis är galen i störfoder,men när jag har provat i akvariet så är det bara l-malar som smakar..glanis Malen går ute i damm alltså 03
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.