Bilder och filmer

»

Mitt kar och fiskar

1/6
Tjo allihopa tänkte att de va dax att börja och lägga upp lite bilder på mina firrar .
Är som sagt ny på detta med rovfiskar.
Kommer lägga upp och uppdatera så ofta jag kan :) 
Har ni syn punkter om ni ser något jag kan förbättra så är de bara att lägga en kommentar :) 
Simma lugnt 
Nu är min grund lagd för mitt 720 , ska bara invänta bär hjälp med att få in karet och få det på plats 
Den där bänken kommer då inte att gå sönder i första taget... ;)
Personligen hade jag inte använt så många stenar utan gjort några staplar och lämnat utrymme i bänken som kan användas till annat. Kanske gjort staplarna 4 stenar hög så att man får in rejäla filter (Eheim 2260, 2080).
Haha ja de e ganska rejält :) väntar bara på pumpen nu så jag kan starta upp alltihopa :) karet är ett 720 liters med svart aluminium ram :)
Som Thomas säger.. Du kan typ ställa ett hus med ett 720 innuti på den där ställningen. 03 Jag hade ställt 3 leca rader: Längst till höger, mitten och längst till vänster. Så får man plats med mycket undertill, typ ytterfilter osv. 
Har en special grej för ytter filtret när de kommer , bild kommer då :) 
Vad skulle ni köra med för setup av fiskar i ett sådan kar ?:)
Florida gars!
Dom jag redan har som ska gå i där är 
Silver arowana
Clarisa mal
Påfågel ciklid
Eldål 
Chichla piquiti 

Dom är inte stora nån av dom

Men skulle florida gars gå ihop med dom ?:)
Arowanor och gars sägs väl fungea lite dåligt... gars är stekare som vill ha lugnt sällskap.
Åh fasen har kollat på gars förut . Men skulle nog inte släppa i en lite i de stora karet först utan den skulle nog få va på uppväxt i mitt 350 ett tag isf .

Men de kanske är en jätte dum idé å ha dom ihop ?
har kört gar med aro flera gånger. Funkat för både mig och tigrinus :)
Tanken att ha gars i mindre till å börja med e kanske ingen dum idé har hört att dom kan bli skrämda och bryta ryggen i ett större kar när dom är små ? Är detta sant ?
men sen ska nog garen vara störst i burken när du introducerar fiskarna för varandra. Kan tänka mig att små gar inte är så kaxiga mot aros :P
Fick en bild på lilla göran idag :)
Vattnet är lite grumlig då min mal levde rövaren i sanden :)
Lite underligt att ingen nämnt det innan men en silver arowana blir egentligen alldeles för stor för ett 720... De kan nå 120cm i längd och för en silver att växa upp till 40cm går rätt fort. Skulle nog råda dig att försöka hitta ett framtida hem åt den snarast så du inte står där sen med en 40cm silver arowana som du, om du har lite otur, inte får sålt. Eller det bättre alternativet; bygg ett eget stort kar 03
Ja det går jävligt fort ;)
Aha , trodde man kunde ha den ett tag i 720 och att dom inte växer ur på på en bra stund han som är min favorit :/
Då måste man ju hitta något som ersätter honom :) något förslag? 
Det är precis sånt som du måste kolla upp innan du köper en fisk. Finns många inlägg och trådar om detta.

Finns ju en del andra fiskar som är långsmala, silvriga och håller sig vid ytan. Tyvärr inga som har den slanka och fina kroppen, men några riktigt trevliga fiskar är exempelvis: hepsetus odoe, ctenolucius hujeta,  pink tail chalceus, Acestrorhynchus falcatus... en lite mindre variant av arowana finns ju också egentligen: pantadon bucholzii. 

Annars är en grymt trevlig ytfisk som sagt Florida gars! 
Blir inte Florida gars oxå förstora för ett 720l? 
Skrivet av andresene
Blir inte Florida gars oxå förstora för ett 720l? 
Till skillnad mot arowanor så tar det extremt lång tid. På rak arm vet jag nog inte ett enda exemplar av fgar i Sverige som är för stor för ett 720. Jag känner naturligtvis inte till alla som finns, men det säger ju nått om hur ofta dom växer ur ett 720.
1/6
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.