Rovmalar

»

söker tips om snygga malar

Tjo alla. :) har fastnat för rovmalar tycker don är riktigt roliga fiskar .
Skulle gärna vilja ha lite tips på snygga rovmalar som man kan ha i ett 720 kar 
Har ni själv har eller haft dom så kan ni slänga med i kommentaren va ni tyckte om dom :) mvh
Kommer inte på någon nu på rak arm, men kolla runt lite på planetcatfish.com, dom har ju ett par malar i sitt artregister..
Tigrinus om fickorna är djupa.. inte direkt en nybörjarfisk och en som förtjänar sitt rykte som svår men lyckas du så är den galet snygg.. annars har du juruense, 3-4 pimelodus ornatus, irwini, eller någon av @svampus märkliga helkroppsfenade typer..
Tigrinus var helt galet snygg , vill ha suget blev väldigt stort 
Finns en i Eskilstuna om du vill spana live.. den var en aning dyr (9000kr) men då får man iaf se hur den ser ut om inte youtube räcker.. som prisreferens har jag för mig att jag pröjsade 1100 för min gamla.. 
Fan en tigrinus för 1100 hade varit något.. Hur stor är den i eskilstuna?
Någon Aguarunichthys kanske? Jag skulle inte säga nej...

http://www.scotcat.com/articles/article117.htm

Ompok-arterna va rätt fräna. http://www.planetcatfish.com/common/genus.php?genus_id=113#792

Glaser har O. bimaculatus och O. pabda inne nu.
Det finns en hel del roliga rovmalar, och beroende på hur stort kar du har och vad du ska ha ha / har i karet redan så är det liksom lite olika vad du kan ha... Jag har just nu en Sperata aor, det är nog en av mina favorit rovmalar. Tyvärr är den väldigt ovanlig... Annars är Asian suncatfish är riktigt nice mal man kan ha i ett 720, och Soribum lima är ett annat grymt nice val. De båda funkar bra med andra fiskar som inte går in i munnen och de funkar bra iett 720 livet ut i princip. Något med lite mer fart i är som Cpt sa, Pimelodus malar. En ganska stilla, men sjukt cool mal är annars Chaca chaca... Förutom dessa håller jag med om föregående talares förslag 02
Skrivet av robidobban
Ompok-arterna va rätt fräna. http://www.planetcatfish.com/common/genus.php?genus_id=113#792

Glaser har O. bimaculatus och O. pabda inne nu.
Bra hittat! Blir en sådan med nästa sändning om de är kvar på listan.
Juruense är en förbannat cool mal som jag hade gett lilltån för, tyvärr verkar det helt omöjligt att få tag på en inom rikets gränser.
Skrivet av MichaelE
Juruense är en förbannat cool mal som jag hade gett lilltån för, tyvärr verkar det helt omöjligt att få tag på en inom rikets gränser.
Icke då! Har sett dem både i butik och på listorna ett par gånger. Låg på ca 1500kr i butik, 15-20cm. Sen på listorna nu senaste tiden, när de väl har funnits, har de legat på typ samma pris fast mycket mindre om jag inte minns fel.. Vanliga är dem inte, men inte omöjliga heller 05
Skrivet av HampusH
Icke då! Har sett dem både i butik och på listorna ett par gånger. Låg på ca 1500kr i butik, 15-20cm. Sen på listorna nu senaste tiden, när de väl har funnits, har de legat på typ samma pris fast mycket mindre om jag inte minns fel.. Vanliga är dem inte, men inte omöjliga heller 05
Vart tusan då? Jag har kollat igenom listorna ett bra tag utan några träffar förutom för ca ett halvår sedan så glaser hade 6cm för 3k vilket jag tyckte var att ta i.
20cm för 1500 hade inte ens varit något att fundera över 03
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.