Skrivet av CptMigraine
Ang panaque.. har en l330 som vägrat äta ett tag nu, tappat mustascherna, insjunkna ögon/mage osv.. förmodligen relaterat till vattenkvalitet då jag jobbat i princip dygnet runt men det är en annan historia..
Mixade nu en blandning av pellets, morot, potatis, sallad och vitlök.. I med detta i en pipett och fånga en slö men arg mal..
Han spottade tillbaka mycket av blandningen på mig (visste inte att panaquer kunde spotta så långt) men tror nog en hel del rann in..
Lutt
shappe
@andra vettiga..
Letar input på idéer..
Vill du testa något drastiskt så ta en liten slang typ luftslang för innerfilter och för ner i magen. Montera först på den på en doseringsspruta och tryck ut maten ända vägen ut till slangens ände för att inte trycka ner luft i magen på malen. För ner i magen och tryck ut mixen. Et voila, du har nu en sond.
Tror jag har allt detta hemma faktiskt och kan skjutsa det till dig ikväll om du vill?

Skrivet av Tess
Vill du testa något drastiskt så ta en liten slang typ luftslang för innerfilter och för ner i magen. Montera först på den på en doseringsspruta och tryck ut maten ända vägen ut till slangens ände för att inte trycka ner luft i magen på malen. För ner i magen och tryck ut mixen. Et voila, du har nu en sond.
Tror jag har allt detta hemma faktiskt och kan skjutsa det till dig ikväll om du vill?
Vi ska ju ändå leka imorgon?
Har allt hemma iofs.. men du kan ju le fint mot honom medan jag slåss? Tänkte sonda honom 1 gång om dagen tills han dör eller klarar sig..
Jo jag vet att vi ska leka imorgon men är han så schleten kan det ju handla om timmar.

Skrivet av Tess
Jo jag vet att vi ska leka imorgon men är han så schleten kan det ju handla om timmar.
Han är en stor kille.. han fixar sig.. tror lätt jag fick i honom 2 sprutor..
:)
Haha, malsond... autocorrect har det inte lätt på det här forumet..

Skrivet av CptMigraine
Han är en stor kille.. han fixar sig.. tror lätt jag fick i honom 2 sprutor..
:)
Fine, jag tar med sonden imorgon då. ;)
Fantastiskt.
Glöm inte att uppdatera hur det går!

Skrivet av CptMigraine
Ang panaque.. har en l330 som vägrat äta ett tag nu, tappat mustascherna, insjunkna ögon/mage osv.. förmodligen relaterat till vattenkvalitet då jag jobbat i princip dygnet runt men det är en annan historia..
Mixade nu en blandning av pellets, morot, potatis, sallad och vitlök.. I med detta i en pipett och fånga en slö men arg mal..
Han spottade tillbaka mycket av blandningen på mig (visste inte att panaquer kunde spotta så långt) men tror nog en hel del rann in..
Lutt
shappe
@andra vettiga..
Letar input på idéer..
Ni tänker nog rätt bägge två, långt ner med maten. Då jag tvångsmatade gulpern som höll på dö fick jag trycka ner räkorna till magsäcken, då funkade det. Liiiite bredare strupe där dock :D
Hur gick detta projektet egentligen? Lever han stackaren?