nytt forum och har ju varit ganska lat på senaste tiden men kanske dags för en updatering!
först med mitt första monster som nu knappast liknar den lilla synålen som kom hem 2013-09-08.... mäter nu dryga 37++++!
sen för det som under senare tid har fallit mig i smaken desto mer! det där gröna... i karet ovan som är kakans gamla så har fokus skiftat ifrån skrott som växer i det undre till sånt som växer ovanför! så två blomlådor och lite påhäng enligt dem övriga bilderna (vet att det inte är jätte sexigt och hett här på forumet att prata grönt... men kan babbla lite fesk också)
näckroserna är Nymphea Alba och Nymphea Tetragona... hoppas på att få blommer! i blomlåderna växer det jordgubbar, ormbunke, pepparmints mynta, någon annan mynta, venus flugfälla, två sorters murgröna, en blommande orkidee( !) och tre skott av dracena en i vatten, en i sump och en i "tidsvatten zonen" sen har jag dem vanligare fredskalla och gullranka i det blå växer det svärd, någon "spiral" växande planta jag borde kunna namnet på men det är några för många bira ivägen, och valliserna. samt några vilsna polysperma skott.
nog med det tråkiga gröna nu för fesken då da; har lite gott o blandat med feska som inte blir super stora; en F-gar köpt av shappe för inte så länge sedan, en bottentittare av ett långrandigt slag. fyra fläckiga klätterfiskar, en P.Polli. en P.afer, 7-8 något sånt praktbotier, tre långsträckta pansarmalar, en odoe, två scalare, och en feifeng.
ps att man inte kan ladda upp mer än en bild i taget är ju inte helt optimalt.
Tycker nästan det var mer intressant med växterna än fiskarna haha
Riktigt grym djungel, och riktigt slank å fin korv! Får man fråga vad det är för hög växt på bild nr5?tjusig som attan..
Tack allihop här kommer lite mer bilder
Lust o skriva en lista på vad du har för växter?
Echinodorus amazonicus
Polysperma hygrophilia
nymphea alba
nymphea tetragona
valiserna av något slag...
Aponogeton ulvaceus
Dracaena marginata
Houttunia chordata "chamelon"
lobelia cardinalis
Sagittaria latifolia
Mentha piperita
venus fly trap (dör...)
phalaenopsis (dör..)
jordgubbar
gullrankar
fredskalla
nephrolepis (oklart om den här gillar det, löven är gröna och så men den har typ ingen rotutveckling...)
skitflyttväxter... dem hade ihjäl mina Phyllanthus fluitans :C
kan ha glömt nån...
osäker på var jag ska skriva detta så skriver det här, där sprack 375 litersen... helvete också. efter typ, 3 timmars slit så är det tillbaka till status quo... eller tja, är ett stort hål där den tanken stod; nu får vi se hur det går med pygmecorys/ottos och amazonas kulor... //I-lands problem
vet inte riktigt om jag kan säga att jag kom igen, men nu blev det andra bullar nu... borneo hillstream med massa homaleptera confuzona, riktigt roliga fiskar; sitter stilla en del och sen så flyger dem iväg som flygplan i strömmen.