Bilder och filmer

»

Jens fiskburk

1/13
Mitt 540 med mina vänner. Mitt första kar på 96 för ett år sen och fram tills idag. Intresset tog fart och nu står jag här med huvudet fullt med fisk. Hämtade ett nytt projekt idag från "köp & sälj" här på forumet. På tiden att firrarna får flytta från dagis nu.
Jaguarerna och garen har jag inte kvar längre.
Härligt!

Upp med det nya karet nu :)
Jaa det ska bli nice! Tur man har starka vänner. Tre trappor var inte kul :D
Jag ska laga till det lite och sen bygga ställning bara innan jag fyller på det. 
Skrivet av Jensinho
Jaa det ska bli nice! Tur man har starka vänner. Tre trappor var inte kul :D
Jag ska laga till det lite och sen bygga ställning bara innan jag fyller på det. 
3 trappor är fan bra jobbat. Det är ingen handväska direkt :P

Vad ska du ha för belysning? ;)
Haha! Jag har nog någon bygglampa jag kan dundra igång innan jag hinner hämta den andra 23
Jag kopplar nog ihop något. Tack för all hjälp so far! 
Btw, är Fx5an rengjord och bara att köra igång?
Gött :D

Jag hade nog sköjlt den ett par ggr innan jag startade.
Trevligt! Huvudet fullt med fisk är det bästa... 03 Vad blir det mer för fisk i nya karet sen då? Nått planerat eller håller du utkik och slår till när det dyker upp nått liksom?
Svårt att hålla dom ute därifrån.
Jag får hem en kniv och eldål snart som jag tänkte stoppa i. Fengäddor är alltid intressanta.
Jag funderar på någon fisk med lite rörelse, gärna i övre delen av karet. Vet inte än, mycket impulser som styr, bla det nya karet ;) 
Bänkbygge, solfilm och första vattentestet med en skäggig vän  02
Skrivet av Jensinho
Bänkbygge, solfilm och första vattentestet med en skäggig vän  02
Smidigt! Både att använda en pall till bänken och att ha en skäggig vän!
Det är en skiva med reglar, ingen pall 34
Feta mått för placeringen.. me like!
Hoppas nu du menar "feta mått" för syns skull och inte för hållbarheten 32
Antar att lecablocken är 19,5 cm så det borde göra karet typ 80x80x170 eller nåt? Det såg ut att vara ungefär vad som är fysiskt möjligt att få in där du ställt det (om man nu inte är sankt Tegnér såklart).. hållfasthet och kar ser ju bra ut! Antar att du antingen har en förstående eller ingen alls fruga.. 

Gillar inställningen i alla fall på folk som fnyser åt "rimligt".. 
Riktigt trevligt kar de där! Vad ska det fyllas med? Mer än vatten alltså..
Men är det inte mauros gamla kar? 

Sjebbe?
Det är 76cm till karet. 150x85x75.
Jag vill ha space för en sump och dyligt under karet. Hoppas blocken klarar vikten 33

Fruga har jag inte än ;) hon jag dejtar kom hem två veckor förtidigt från sin 6 månaders trip. Hoppades på att hon inte skulle märka någon skillnad på mitt 540 men hon hann se båda två...
Jag flyttar över Dats, Fei Feng, Delhezi, BG, fyra hantlar (bytas?) och två plecos. Får hem en clownkniv nu på onsdag. 
Jag har fortfarande funderingar på vad jag ska fylla det med. Diggar Dats och fengäddor!
Skrivet av Jensinho
Det är 76cm till karet. 150x85x75.
Jag vill ha space för en sump och dyligt under karet. Hoppas blocken klarar vikten 33

Fruga har jag inte än ;) hon jag dejtar kom hem två veckor förtidigt från sin 6 månaders trip. Hoppades på att hon inte skulle märka någon skillnad på mitt 540 men hon hann se båda två...
6 månaders trip.. asså vi måste snacka typ giftgrodor a la tjernobyl eller raketbränsle..? 
Hon har varit i Aus och spanat på brunbrända surfare och snorklat i barriärrevet. Tycker jon borde ha en viss förståelse ;)
1/13
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.