Finns det nått man kan ha med en sån i en 200L burk som inte riskerar att bli käk? Den är typ 18cm o burken är 70x50x60 typ (Lido).
Jag provade att släppa i 20 st neontetror när jag hade min gulper.
Det funkade någon dag sedan försvann dom en efter en och då var gulpern ca 23-24 cm.
Det måste ju vara nått som inte sover på botten( läs neoner=inte bra :P )
Regnbågsfiskar är mitt tips.
Funderade på stora skalarer, men när jag läste att dom livnär sig på altum i det vilda... så känns det lite halvdant, men kanske chansar. Vuxet Diskus-par känns för svårt,dyrt o trångt. Billbukar, regnbågsfiskar eller danios kommer jag nog testa, spelar ingen roll om det ryker.
Sett att folk kör flera gulper tillsammans, så dom verkar ju inte vara kanibalistiska.
Bilbukar stryker vi.... Dom stack nedåt när jag släckte o gulpern stack utåt med nått som liknade ett jättestort leende... tände omedelbart.
hej! är inne på tanken av att skaffa en gulper och hittade denna tråd, har frågat folk på fb om eventuella tankmates till en gulper men kom inte fram till något bra alls då jag planerar att ha den i ett 310L. Blir ju alldeles för trång att ha nåt som är minst dubbelt så stort där i med en gulper. Men min fråga till trådskaparen och även ni andra, 200L är väl inte tillräckligt för en gulper? Rätta mig gärna om jag har fel :)
Tjenare! Jag hade en gulper i 540l kar, dock så använde han bara 10 av dom literna. så jag tror 200l skulle nog inte vara några problem. ang tankmates, allt som är större än han funkar nog bra.
Nä dem rör sig ju inte i onödan haha, har iaf fått höra att man ska ha minst 300L liter för att kunna ha en vuxen individ? Om inte så är det ju bara för mig att slänga ut min vanliga fisk i 240L-juwelkaret och skaffa gulper ? :P Och i ett 310L blir det väl svårt med nåt han inte käkar?